25 במרץ, 2010

רואים שקוף

שמלה חד פעמית מלֶבֵד של האמנית קלאודיה מנוקיאן התאימה בול למצב הרוח האביבי והמאוהב שקמנו איתו הבוקר (ושכנראה יחלוף מהר יותר מעונת המעבר החמקמקה הזאת)

רגע לפני החג, אפשר ממש להריח איך הרחובות מתאהבים בעצמם מחדש. למרות שקוראים לתופעה המרגשת הזאת 'אביב', ולמרות שהיא נוטה לחזור על עצמה לפחות אחת לשנה, היא עדיין מפתיעה בעוצמתה, וביכולת שלה להוציא מליבנו הציני והמנוכר שאריות של סנטימנטים רדומים. וכשזה קורה, מתחשק לנו פתאום לרוץ יחפים ברחובות ולצעוק דברים שעד היום לא העזנו אפילו ללחוש.

בפעם הבאה שזה יקרה לנו – אולי הלילה, אולי מחר, אולי בעוד שבועיים – נדע לשלוף מהארון את השמלה הראויה לאותם רגעי אביב בלתי נשכחים. ובדיוק בשביל רגעים כאלה נוצרה השמלה החד פעמית של המעצבת קלאודיה מנוקיאן – אמנית לֶבֵד שיוצרת בעבודת יד ומתגוררת בקיבוץ הרדוף. מנוקיאן למדה קליעת סלים, אריגה וצביעת טקסטיל באנגליה, ואת טכניקת הליבוד המסורתית רכשה אצל אמנית הולנדית. בשבע השנים האחרונות היא חיה בארץ, עובדת בטכניקה שנקראת nuno felt ("נוּנוֹ לֶבֵד") ויוצרת בד מלובד שהוא קל יותר, גמיש, "נופל" ושקפקף יותר מהלבד המסורתי. לבגדים שהיא מעצבת בחומר הבלתי שגרתי הזה יש מראה יחיד במינו ומגע מלטף-מרפרף בצבעים עזים ומרגשים, שפשוט לא ניתן לעבור את עונת המעבר בלעדיהם. אם היינו צריכים לבחור חמש שמלות שאיתן נצלח את האביב – היינו בלי כל היסוס מתעטפים ומרחפים באחת מאלו. ככה זה כשמאוהבים.  

בגדים ואביזרי לֶבֵד של מנוקיאן – 250-1,200 ש"ח
להשיג בסטודיו אסתרליין, רח' אבולעפיה 25, תל אביב, לטל': 054-2375173

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה