20 בספטמבר, 2011

ספר בראש

עטרה אופק מכוונת אתכם למתנה הכי אלגנטית לחג: שלושה ספרי מתנה (שתרצו להשאיר אצלכם בספריה)

מ-ה-מם 1

תקצר היריעה, אפילו כאן ברשת, לתאר עד כמה הספר הזה מדהים. מכל הבחינות. אם יש לכם ילד ששונא (או נבצר ממנו חלילה) ללכת לבית-הספר, הספר הזה (אנציקלופדיה? הוא לא דומה לשום אנציקלופדיה שראיתם אי פעם) – יאפשר לו חינוך ביתי מושלם במשך שנה שלמה, שבסופה הוא יהיה חכם יותר מחבריו שהלכו לבי"ס, ואולי אפילו כבר יידע מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. ובכלל לא תצטרכו להכריח אותו לפתוח את הספר. נשבעת לכם. ואם אין לכם ילד, תאמצו אחד רק כדי לשבת איתו מול הספר הזה ולגלות עולם ומלואו (במלוא מובנו של הביטוי, כי הוא מקיף כמעט כל נושא שתעלו בדעתכם).

שמו של הספר, "וואו!", הוא המלה הראשונה שנפלטת מהפה כשפותחים אותו, אבל עד מהרה מבינים ש"וואו!" זה אנדרסטייטמנט. כמה יצירתיות ומחשבה הושקעו כאן כדי למקסם בכל צמד עמודים את המידע הוויזואלי הכי מרהיב ומסקרן, לצד המידע הכי חשוב ומעניין, ותמיד מזווית מקורית ורעננה! אין לתאר כמה עובדות חדשות למדתי מדפדוף של שעה אחת (שדומה יותר לרפרוף, כי כל צמד עמודים מזמין התעמקות של שעה לפחות). למשל: הידעתם שפילים עומדים רק שעתיים מתוך ה-4 שהם ישנים ביממה? כשהם חולמים, שריריהם מתרפים מכדי לאפשר להם לעמוד והם חייבים לשכב.

אין, פשוט אי-אפשר להישאר אדיש לספר הזה. אם הילד שברשותכם עדיין לא קורא בעצמו, תרוויחו כפליים מהגילוי המשותף, שמעודד שיחה על כל העובדות המרתקות שמתגלות בין הדפים. עם ספר כזה לא צריך טלוויזיה ולא מחשב, התאים האפורים מתעוררים ואיתם הדמיון. מתנה נהדרת לחג לכל משפחה שיש בה ילדים מגיל הגן ומעלה.

"וואו!", מבית דורלינג קינדרסלי (הוצאה בינלאומית המתמחה בספרי מידע מאוירים למבוגרים וטף, מאנגלית: אורי שגיא, הוצאת כנרת, 300 עמ', לבני 3-15 ולמשפחתם) – 128 ש"ח

מ-ה-מם 2

 

ד"ש לנבי ארנבי. "עליסה בארץ הפלאות" גרסת הפופ-אפ

בכל פעם שאני שומעת אורחים צועקים בסלון "יו! יה! וואו! איזה קטע! וויי, תראו! לא ייאמן!" אני יודעת שהם מדפדפים ב"עליסה" התלת-ממדי החדש, ואני מתפללת חרש שייזהרו באמ-אמא שלהם לא לחרב את הפלא השברירי. באמת לא ייאמן מה שאפשר לחולל באמנות התלת-מימד, ושום איי-פד או ספר אלקטרוני לעולם לא יוכלו להתחרות בחוויה שמעניק ספר כזה. בכל צמד עמודים קם עולמה של עליסה לתחייה, תרתי משמע, בשלל הפתעות מרגשות שמזדקפות ונעות, במבחר סצנות זכורות לטוב: הבאר העמוקה שלתוכה צוללת עליסה ("איזה קטע!"), השחייה שלה באגם הדמעות, גדילתה הפתאומית בבית הארנב כשידיה ורגליה מבצבצות מהחלונות ומהארובה, הזחל המסטול שמעשן נרגילה על פטרייה, צווארה של עליסה המתארך מעלה-מעלה, מסיבת התה עם הכובען המטורף והארנב, שדוחפים את הנמנמן לתוך קומקום-התה, ושיא השיאים – הוורד הלבן שנצבע לנגד עיניך באדום, בעוד הגנן מניף את מברשתו מפח הצבע אל שיח הוורדים הלבן ("שיואו!"), וכן הלאה, עד להמחשה המדהימה של המשפט האחרון של עליסה לפני שהתעוררה: "אתם בסך-הכל חפיסה של קלפים!" ("וואו, לא להאמין"). 

טרם הזדמן לי להתעמק בטקסט המקוצר (המקור עדיין זכור לי) או בתרגומו, ועימכם הסליחה, אני עדיין שקועה בתענוג הוויזואלי. ממילא איאלץ לקרוא אותו בקרוב לילדון בן שש, שהתחנן (לשווא) לקבל את הספר במתנה, ולאחר שהוסבר לו שזה לא לילדים ("תראה, זה אפילו בלי ניקוד") הסתפק בהבטחה שאקרא לו אותו כשיבוא לבקר. מתנה נהדרת לא רק לחובבי עליסה אלא לכל מי שאוהב דברים יפים, לאו דווקא לילדים. גם כ-Coffe-table Book מקסים ויוצא דופן.

"עליסה בארץ הפלאות" בתלת-מימד, מאת רוברט סבודה (אמן התלת-ממד הגדול בעולם, מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת שוקן, 12 עמודים גדושי הפתעות מרנינות, לחובבי עליסה מגיל 7 ועד בכלל) – 159 ש"ח (במקום 179 ש"ח)

נ.ב.: מה-מ"ם אריאל

שיר כאב כל פעם חוזר. "כתבים" של מאיר אריאל

לידיעת אוהבי ומוקירי יצירותיו של מאיר אריאל: לא מכבר הופיע קובץ ראשון ובלעדי של כתבי המשורר והטרובדור זצ"ל שטרם פורסמו, עם שירים והגיגים וסיפורים וציורים וכתבי יד ופסיקים ונקודות למחשבה – תענוג של מתנה לכל מי שמתגעגע ליוצר הגאון ורוצה עוד. מספר העותקים מוגבל, אבל עדיין אפשר לקנות ספרים באשראי ולקבל בדואר, או להגיע לבית אריאל בפרדס חנה ולקנות היישר מהמקור. ספר מרהיב ביופיו החיצוני והפנימי, בפורמט חגיגי, תענוג חד-פעמי לחגים ולימות החול.

"מאיר אריאל – כתבים" – כתב וצייר: מאיר אריאל (74 עמ') – 150 ש"ח לעותק, 120 ש"ח ל-2 עותקים, 100 ש"ח ל-3 עותקים (20 ש"ח דמי משלוח)
להשיג אצל תרצה ו/או שירז אריאל, טל': 050-7555601 (שירז)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה