09 בפברואר, 2011

רחוב שומשום

מצאנו חלבה נדירה ומושלמת לעונה - ובכל זאת החלטנו לגלות גם לכם איפה היא נמצאת

היא לא מתאימה לכל אחד, גם מי שמכור אליה – לא יכול לאכול יותר מביס וחצי, ולפי הייחוס המשפחתי שלה – היא כמעט יכלה לגמור בתור משהו שמזליפים על שווארמה. ובכל זאת, חלבה היא אחד הנשנושים הכי חורפיים ומנחמים שאנחנו מכירים. בדיוק בגלל זה התלבטנו מאוד אם לחלוק עם כולם את העובדה שמצאנו את חלת החלבה המושלמת, או לשמור את כל כולה בשבילנו. בכל זאת יש עוד זמן עד הקיץ.

אבל מרגע שהבנו שהיא תתארח מעכשיו באופן קבוע בחנות הירקות והפירות השכונתית במתחם בזל בתל אביב, הרשנו לעצמנו לגלות גם לכם: מדובר בחלבה משומשום מלא ומשובח הנעשית כולה בעבודת יד בנצרת. את חלת החלבה הגבוהה מצפים בהפתעות טובות כמו קשיו, פיסטוק חלבי, צימוקים, פירות יבשים ואגוזי מלך מעולים, שמשתלבים בול עם הטעם. המתעמקים בדבר ימצאו בין שכבות החלבה גם נגיעות שוקולד טעימות שמקפיצות את כל העסק למעלה, ולמסתפקים במועט – יש כמובן גרסה חלקה בטעם נקי וטהור. ושתיהן – נמסות על הלשון מביס ראשון, נימוחות בקלות וממלאות את הפה במתיקות טבעית ומדויקת. 

אחמד, מבעלי המקום הקיים במתחם כבר 38 שנה, מספר כי בכל פעם שהזמין את חלת החלבה להופעה קצרה בחנות – היא נחטפה מיד, ולכן מעכשיו החליט להציבה באופן קבוע לצד הירקות והפירות הטריים, מגשי הפירות החתוכים, פרחי המאכל, הסלטים הביתיים, הפסטות המיוחדות והרטבים הטובים הממלאים אצלו את המדפים יום יום.   

קנו לעצמכם נתח נאה, שימו מים לתה, תתחילו לפורר אותה על גלידת וניל, על פרוסת לחם חמה, או סתם "תייישרו" פינות – וארגנו בשניה ארוחה חלבית למהדרין.     

חלבה בעבודת יד – 6.90 ל-100 גר'
להשיג ב"אבו מוך יבולי שדה", אשתורי הפרחי 22 (מתחם בזל), תל אביב, טל' להזמנות: 03-5460144

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה