07 ביולי, 2010

ריח המלוח

אנשובי קטן ושובב מסובב לנו את הראש

או שאוהבים אותו או ששונאים אותו. זה הגורל של האנשובי. יש מי שמוכן לתת את אמא שלו לסורים בשביל חתיכת אנשובי איכותית על פיצה או בגט טרי, ויש מי שמוכן לרדת למחתרת ורק שלא יאלצו אותו לבלוע את הדגיג המלוח הזה. קצת בדומה לסוכריות סוס.

אבל אנחנו חסידים של התענוג הים תיכוני הזה ומוכנים לעשות הרבה כדי לפגוש אותו פה ושם. ואם אנחנו יושבים במסעדה, סיכויים גבוהים שננעץ את האצבע בתפריט על מאכל שכולל אנשובי, אם במרומז ואם בקול תרועה גדולה. ואחרי שלמדנו וחקרנו קצת את תחום הדגיג נחשפנו למותג ספרדי משובח שנקרא ortiz anchovy. מדובר במותג שמככב במסעדות הכי נחשבות וטעמו מדויק להפליא – מלוח ושמנוני בדיוק במידה הנכונה.

ואם להיות יותר ספציפיים, יש לנו מתכון מנצח לסנדביץ' אנשובי טעים להפליא שלא יאכזב את אוהבי הז'אנר: לוקחים לחם טרי וקולים אותו קלות. מורחים חמאה, מניחים את נתחי האנשובי ומפזרים פלפל ירוק חריף קצוץ שעורבב מבעוד מועד בשמן זית וקצת מלח. פשוט ומענג.

 

הסנדביץ' המהולל

 

בפינתנו הבאה "מאכלים שמצריכים צחצוח שיניים" נעסוק בסביח ובהשלכותיו על מצבכם החברתי.

 

אנשובי אורטיז – 49.90 ש"ח לצנצנת של 95 גר'
להשיג אצל זלמן הקצב (שדרות ירושלים 20, תל אביב) וגם במעדניית ז'קו קנטי (אבן גבירול 23, טל': 03-6290099; הבנים 14, הוד השרון; דרך בית לחם 17, ירושלים , טל': 02-6717158
)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה