02 ביוני, 2010

שמים פסים

רינה צין חוגגת החודש 20 שנות עשייה ולא היתה לנו ברירה אלא לצלול לתוך הקטלוג הנהדר שהפיקה ולבחור משם כמה פריטים קיציים ויפים

חוץ מיין יש עוד המון דברים שמשתבחים עם השנים. למשל סרטים אהובים שכל פעם מגלים בהם עוד משהו, לפעמים תקליט שכל שנה חופר יותר עמוק בנשמה, או סתם בגד שהשנים עשו לו טוב והבגרות הולמת אותו (בכל מה שקשור באוכל הצמדו לתאריך פקיעת התוקף על גבי האריזה. במקרה הזה אין מקום לפיוטים). ולמה נזכרנו בכל זה? כי המעצבת הוותיקה רינה צין, שאירחנו כאן בעבר, חוגגת החודש 20 שנות יצירה ועיצוב, ואף השיקה העונה קולקציה חדשה וסופר משובחת המוצגת בקטלוג יפייפה.

הקטלוג שצולם בכישרון רב על ידי דודי חסון, מציג 2 בחורות שכובסות, טובלות, צובעות ומייבשות (מזכיר את ערבי הכביסה שלנו) ונועד להעביר מסר של עשייה ידנית נוסטלגית, של ניסוי עם טעייה בצביעה ושל תהליכים אותם עברה המעצבת בעצמה בזמן תכנון הקולקציה.

רינה מספרת כי הפכה את הסטודיו שלה למעבדת מחקר לצבע והצליחה לפתח גוונים ייחודיים לדגמים לאחר ניסיונות רבים, ערבוב חומרים, בחינת תגובות כימיות בין צבעים שונים ועוד. בעזרת טכניקות של התזות, רישומי דפוס ידניים, טבילות בדליי צבע או מריחות עדינות, ולאחר שעברו שטיפה וכיבוס – קיבעה למעשה רינה את הצבע הסופי לכל דגם והרכיבה פָּלֶטַה של צבעוניות מעושנת בגווני אפור, סגול, מוקה או שחור שקוף – שעושים יחד חשק יותר מתמיד לקיץ קריר (או לפחות לאיזה ענן וולקני שיסתיר את השמש).

בהשראת בגדי וינטג' מתחילת המאה ה-20, כל הדגמים העונה עשויים משכבות דקות, רכות ונעימות למגע, חלקם מבדי טישו (גם לכם יש פנטזיה ללבוש קלינקס ענקי לעבודה?), חלקם משיפון, חלקם מקומטים או דווקא מחוייטים למדי וכולם נהדרים מבלי להתאמץ. מתוך המגוון הרחב, שלפנו לעצמנו חולצת צווארון קשירה עם כפתורים וללא שרוולים (ראו למטה בתמונה), מעוטרת בפסים אפורים ושחורים, לה הוספנו את המכנס הכי קליל שמצאנו בארון וריחפנו לרחוב בתחושת שיעור חופשי ועם סקס אפיל של רונית אלקבץ.

לאחר שני עשורים כאלה נשאר לנו רק לאחל לרינה ולבית האופנה המצוין שלה יומולדת שמח, שתמשיך ככה עוד שנים קדימה (אבל זה איחול יותר לעצמנו), ברכות על האתר היפהפה, פלוס המון מזלטובים (ובהצלחה עם הבנים, שלוש נקודות).


חולצת צווארון קשירה מדגם "דאלה" – 490 ש"ח (קיים גם בגוון אבן-שחור)
להשיג ברשת "רינה צין" (דיזנגוף 216, תל אביב; האגוז 2, מרכז מסחרי נווה אילן, יבנה; שד' מוריה 9, חיפה; אוסישקין 38, רמת השרון; חנות העודפים – תל גיבורים 5, בית טפר, תל אביב; ובבוטיקים נבחרים ברחבי הארץ)

[PSGallery=bdv10jbak5]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה