23 באוגוסט, 2011

שאלה במקום

ד"ר קן רובינסון יעזור לכם להבין אם המקום שאתם עובדים וחיים בו באמת מתאים לכם. רילוקיישן, מישהו?

ידידי קן גלובוס ז"ל, היה במאי ומחזאי שפעל בעיקר בארה"ב. הקהל הישראלי התוודע אליו במחזה "בני בום" שכתב עם אהוד מנור. קן גלובוס התעורר בוקר אחד ואמר לעצמו: "אני רוצה לעשות משהו אחר". מאיש תיאטרון וקולנוע הוא נעשה ל-"לוחש לציפורים" והחל לרפא חולים, בעיקר ילדים – בעזרת קולות של ציפורים. לדבריו התיאטרון היה רק הקדמה לסיבוב השני של חייו. נזכרתי בסיפורו של קן, כשקראתי בשקיקה את ספרו של קן רובינסון – "המקום  הנכון". תחום התמחות של רובינסון הוא ייעוץ ופיתוח יצירתיות וחדשנות בחינוך ובעסקים. הספר רצוף עצות שזורות בסיפורים מחי היומיום ובאנקדוטות מרתקות, המשיבות לכותרת המשנה של הספר: "למה חשוב לעשות את מה שאוהבים".

"כשמחפשים את המקום הנכון, אנו עלולים להיתקל במוגבלות לפחות באחת משלוש רמות: הרמה האישית, הרמה החברתית והרמה  התרבותית" (עמ' 74), קן מציע דרכים איך להתגבר על שלוש רמות אלה. בעזרת עשרות דוגמאות מעניינות, תקבלו המחשה כיצד תמיד אפשר וכדאי לפתוח מעגל חדש, במקרים בהם אינכם מגיעים למיצוי, או שהמעגל העכשווי פשוט אינו מספק. מרבית הדוגמאות הינם סיפורים אישיים של ידוענים, בעיקר אמנים, ספורטאים, מדענים ומדינאים, וכולם יאלפו אתכם. כך למשל, סיפורו של הזמר פול מקרטני, שהשתעמם עד כאב בשעורי המוסיקה, או הזמר ריי צ'רלס, שרק בזכות השכן הנדיב, שאיפשר לו לנגן בפסנתר שלו, הבין שמישהו פתח לו חלון והמוסיקה היא המקום הנכון בשבילו.

דוגמא נוספת היא סיפורו של חאלד חוסייני, מי שכתב "רודף העפיפונים", אשר במקצועו הוא רופא פנימאי. בתוך תוכו ידע שהוא משתוקק לכתוב ולהיות סופר. לקח חופשה לשנה וכתב את "רודף העפיפונים" ואחרי העפיפונים נולד ספרו "אלף שמשות זוהרות". "ההימצאות במקום הנכון ולא בחלק מן הזמן, יכולה להביא עושר ואיזון חדשים לחיים" (עמ' 243). והמקום הנכון מבחינתו, הוא "יצירת קשר מחודש עם עצמנו וראיית עצמנו כשלם" (עמ' 217).

הסופר בחר דמויות שסיפורם האישי מעורר התפעלות מפלא היכולת האנושית. הוא מדבר על פירות, ועל מחיר, ומפציר בקורא להרהר אם הוא אכן במקום הנכון או שהוא רק מתגעגע ונוהה לשם, למקום האחר, אך אינו מעז. אחרי שתקראו את הספר – תעזו.

הספר "המקום הנכון: למה חשוב לעשות את מה שאוהבים" מאת ד"ר קן רובינסון (מאנגלית: שרון פרמינגר, הוצאת כתר, 294 עמ') – 98 ש"ח
להשיג באתרי וחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה