30 ביוני, 2010

שווארמה כדרך חיים

עופר שני מכתיר את שתי מנות השווארמה הטעימות ביותר. מומלץ לנגוס בשעות הצהריים עם קולה צוננת

לפעמים נדמה לי כי נידונתי לדרג איכויות של שווארמות כל חיי. אני באמת מאמין שלאכול שווארמה בצהריים זו אחת הפעולות המענגות ביותר שאדם יכול לעשות עם עצמו. אין זה משהו שאני חולק בקול רם עם אנשים, שהרי זה לא בריא, או לפחות כך חינכו אותנו לחשוב. ובכן השמועה מספרת שלפני כמה שנים ביקר בישראל מאסטר תזונה מיקרוביוטית נודע מיפן, ושכששאלו אותו מה הוא ממליץ לישראלי המצוי לאכול בצהרי היום, הוא ענה: "את אותה הפיתה שראיתי במזללות רחוב שאתם ממלאים בשומשום או לפעמים בבשר עם שומשום. זו מנה מאוזנת ומזינה להפליא". המאסטר המיקרוביוטי התכוון תאמינו או לא לפיתה עם טחינה ושווארמה או פלאפל. מעולם לא בדקתי את אמיתות השמועה, שמעתי את הסיפור מחבר ששמע מחבר, אבל הרגשתי בגופי שיש בה משהו. מאז אני מתנהל בתודעה שהשווארמה אינה רק מרוממת את הנפש אלא מהווה גם גורם תזונתי מאזן, אם לא מפריזים בה יותר מדי. המאסטר אמר, מי אני שאכחיש?

יש שיגידו שהשווארמה של ד"ר שקשוקה ביפו היא הטובה ביותר באזור תל אביב רבתי. לדעתי זו השווארמה הטובה בישראל. בינו – שמנצח על המטבח הטריפוליטאי המשובח של ד"ר שקשוקה הביא אדם כסוף שיער במיוחד מטורקיה כדי להרכיב את המנה המופלאה הזו. חשוב לציין כי השווארמה מוגשת במסעדה רק בימים חמישי ושישי, ויודעי דבר מספרים כי החיתוך הראשוני (שמתבצע בסביבות 10 בבוקר) הוא המשובח ביותר. מומלץ להזמין חצי מנה ואחר כך חצי מנה נוספת. לבעלי קיבה חזקה מומלץ לקנח עם "סירה" (שזו בעצם רבע מנה). כל החלוקה הזו לחצאי ורבעי מנות הופכת את כל הסיפור לכזה שמתאים גם לבנות המין היפה שלעתים רואות בפיתה שלמה עמוסה בשווארמה עסק קצת מאיים.

שווארמה מלכותית. כתר המזרח

 

כתר המזרח, המוסד המיתולוגי, מגיש שלל תבשילים ביתיים כולל ממולאים, סלטים, חביתות ירק ועוד, אבל לדעתי אין על השווארמה שלהם. לא ברור מה הסוד שלה, אבל הביסים האחרונים של הפיתה הם מהחוויות הקולינריות העוצמתיות ביותר. יש כאלה שחושבים שאלו הפיסטוקים שהם דוחקים בין שכבות הבשר, אחרים מייחסים זאת לטחינה, לסלט הירקות הפשוט, או לעובדה שהבחור שבונה את המנה, נעזר בעצבעותיו כדי לדחוק יותר חומר פנימה. לחוויה מושלמת מומלץ לקנח עם פחית קולה.

 

ד"ר שקשוקה, בית אשל 3, תל אביב-יפו, טל': 03-5180794

כתר המזרח, אבן גבירול 115, תל אביב-יפו, טל': 03-5225487

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה