21 במרץ, 2022

שולחן עורך

3 ספרי אוכל חגיגיים, יפים, מגרים וטעימים - יצאו מהתנור במיוחד לקראת חג הבישולים הגדול: בואו לבחור מי יקבל מכם הצצה למחברות המתכונים הסודיות של רותי ברודו ומיכל אנסקי; מי ייכנס למטבח הבריא של זהר לוסטיגר בשן; ומי יצלחת את הקינוח המושלם ברמה של אסטלה ודרור כהן? כל דיכפין יתיי ויאכל!

על 3 ספרים ידברו השנה. למעלה בתמונה: מתוך "מטבח משלהן" – בעריכת יעל כלב

זהו, סיימתם לחפש את הילדים לאלכס שטילוב ורוני אלשייך על פגסוס? נגמר המשחק גמד-ענק במשרד? (ברוריה, האוזני המן במלית אינסולין זה אנחנו!) פנויים להידרדר איתנו לעבר פאניקת החג הבאה? מעולה. אז רגע לפני שאתם קולטים שטרם הסדרתם מי מארח השנה (נושי, עם מי עשינו זום-הסדר שעבר? הוריך התחברו בסוף או לא?) – הרשו לנו כבר מעכשיו להוריד לכם מהראש מטלה אחת לפחות, ולתפוס ראשונים את מתנות החג הכי שיחוק בערימה, אלו שישאירו לאחרים אבק, חבקי מפיות וכפית היתולית לחזרת.

קבלו היישר ממכבשי הדפוס 3 ספרי בישול חדשים, מיוחדים, יפים, מגרים וחיוניים לחיים טובים / בריאים / מתוקים יותר. כל אחד בתחומו. בואו לבחור מה הולך למי והתחילו לדפדף ולהדוף את רשימת המתנות הגדולה:

#1  הטוב: "מטבח משלהן"


על הכיריים: 50 מנשות האוכל המובילות בישראל, בעריכת יעל כלב (לשעבר עורכת מגזין "השולחן")
מה מתבשל בפנים?
לאחר שנחטף בשנה שעברה כמו לחמניות בריוש, חוזר סופסוף במהדורה חדשה – "מטבח משלהן", ספר הבישול הכי ערכי, נשי ומרגש שאפשר, בהשתתפות 50 מנשות הקולניריה הבולטות בארץ, המגישות פה יחד – בהתנדבות – מתכונים אהובים עליהן או שלהן, מאוגדים לכדי אסופה משותפת, בפרויקט ראשון מסוגו; ללא מטרות רווח, ושכל הכנסותיו נתרמות במלואן למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. זאת כדי להמשיך ולקיים תוכניות חינוך למניעת אלימות מינית בקרב ילדים/ות ובני/ות נוער, ולקידום שוויון מגדרי וכבוד הדדי בחברה הישראלית (ואם זו לא המנה הכי ראויה – אנחנו צנצנת). בין 50 השפיות, הקונדיטריות, המסעדניות, הבלוגריות ואושיות האוכל שחברו למטרה גדולה יותר מכל סיר חמין – מצאנו למשל את מיכל אנסקי והבורקיטס שלה; הקיסרית רותי ברודו והסוד שלה לסלט קיסר; שי לי ליפא חושפת איך להגיע למרציפן חלומי; הילה אלפרט תגיש ותנגיש לכם רביולי; לצד הפוקצ'ה של אורנה ואלה; הוורניקי של אסטלה; לחם הפצפצים של חגית-'לייזה פאנלים'-ביליה, ועוד קולגות טובות ורבות. זו ההזדמנות שלכם להציץ למחברות המתכונים האישיות הכי מעוררות תאבון, ולגלות בישול נשי, שנע בין פתרונות קסם פשוטים – לבין מנות תרבותיות ייחודיות, ועד למסורות-מטבח שעוברת מאם לנכדה כבר שנים. כל אוצר הידע, הניסיון וחכמת הנשים הזו, פרושים לפניכם על פני כ-100 מתכוני דגל של המשתתפות, בספר יפהפה ומרגש במיוחד. כולם אגב כשרים, קלים ליישום ומלווים בטקסטים אישיים, שהופכים את הספר למשמעותי, שונה ומעורר מחשבה ושינוי. כזה שתשמחו להעניק כמתנה ועל הדרך לתרום למאמץ החינוכי ולתמיכה ישירה במטרה הכי רותחת על השיש.

"מטבח משלהן – 50 מנשות האוכל המובילות בישראל מבשלות עתיד טוב יותר" (ערכה בהתנדבות – יעל כלב; סטיילינג: אוריה גבע; צילום: דניאל לילה; הוצאה עצמית, 288 עמ') – 142 ש"ח, כל ההכנסות ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל. להשיג ב"המגדלור", ובאתר הרשמי

המתכונים הכי שווים, למטרה הכי שיוויונית. "מטבח משלהן", בעריכת יעל כלב

כוהנות האוכל של ישראל פותחות שולחן. "מטבח משלהן", בעריכת יעל כלב

 

#2  הבריא: "לאכול טוב יותר"

על הכיריים: זהר לוסטיגר בשן
מה מתבשל בפנים? בספרה החדש והשלישי, מזמינה אתכם השפית זהר לוסטיגר בשן – לחולל שינוי תזונתי בקלות, בלי להיסחף לקיצוניות ומבלי להתפשר על גרם של טעם טוב. כי כמו שזהר בעצמה כותבת – "אם זה לא טעים – לא אוכלים." על פניו, נשמע כמו אתגר לליאור סושרד, אבל ההוכחות שהקסם הזה יכול להתרחש גם אצלכם על השיש – פרושות על פני 120 מתכונים צבעוניים, מגרים וצמחוניים (ברובם אף טבעוניים וללא גלוטן) במדריך לבישול בריא, קל ליישום ולא פחות חשוב – יפהפה כמו כמו ספר אמנות. לצד המתכונים, תמצאו טיפים, עצות וטכניקות שמנגישות ומרגשות מחדש את החדווה לאכילה בריאה, בחלוקה חכמה ונוחה לפרקים כמו "מנות אמצע השבוע" (מדאל עדשים הודי, דרך מאפינס קישואים, זיתים וריקוטה ועד "ביבימבאפ" – תצטרכו לקנות כדי לגלות כמה זה טעים); "מנות משפחתיות" (שובליקו מה בא לך – מג'דרת פתיתים, קציצות טופו ברוטב עגבניות, או שניצל כרובית מקסיקני?), מתכוני "בא לי להשקיע" (מוסקה טבעונית, בצלים ממולאים ברימונטים ובהרט, קדרה יפנית עם אורז עגול, שעושית שחורה ודלעת); וכמובן מתוקים, ארוחות בוקר בריאות וממרחי צנצנת. בין כל הפרקים המעשיים, מצאנו גם עיוניים עם הדרכה לבחירת חומרי גלם, קריאת תוויות נכונה, טכניקות לעבודה וארגון מזווה עשיר שיקל עליכם ויהפוך את כל זה לאפשרי. זהר, שגם מנחה סדנאות בישול בריא, גם מטפלת ברפואה סינית, כתבת אוכל ואפילו רקדנית בלט ומחול מודרני – הצליחה במהלך 5 השנים האחרונות לעבוד על הפרויקט היפהפה הזה, כשהיא לא מפסיקה לחפש דרכים חדשות ומקוריות לבשל ולהנגיש אוכל בריא שכיף וקל להכין. לבסוף, לאחר שהספר בושל היטב, תובל והוקפץ (בין השאר עם איורים מקוריים של עמית טריינין), החליטה זהר להוציאו מהתנור בהוצאה עצמית ובעזרת מימון המונים שגוייס במלואו. כעת הוא לגמרי מוכן להגשה לכל מי שרוצה לאכול טוב יותר ולא יודע איפה מתחילים. הנה לכם, מכאן.

"לאכול טוב יותר – המדריך לבישול בריא, טעים ושמח" – זהר לוסטיגר בשן (עריכה: יעל כלב; צילום: דניאל לילה; סטיילינג: עמית פרבר; עיצוב גרפי: ורדה עמיר; איורים: עמית טריינין; 288 עמ', כשר, הוצאה עצמית) – 148 ש"ח. להשיג בלעדית באתר הרשמי

כשאנחנו רוצים – אנחנו יכולים. "לאכול טוב יותר", זהר לוסטיגר בשן

רק בריאות, מהבוקר ועד הנשנוש הליילי. "לאכול טוב יותר", זהר לוסטיגר בשן

 

#3 המתוק: "בייקרי 365 וחברים"

 על הכיריים: דרור כהן
מה מתבשל בפנים?
אם אתם לא נמנים על כ-50 אלף העוקבים מזילי הריר אחר חשבון האינסטגרם ואתר האפייה של דרור כהן – "בייקרי 365" – שמציעים מתכוני קונדיטוריה לכל יום בשנה, אתם לא במקום הנכון. והנה הדרך הקלה להשלים את כל מה שפספסתם עד כה: ספר יפהפה ומתוק (תרתי משמע) שדרור – מהנדס תוכנה ביום, קונדיטור בלילה ופיינליסט התכנית "הקינוח המושלם" בין לבין – הוציא לאור לקראת החג, המציע מתכונים שסורקים את מסעו האישי בין שלל עולמות הפטיסרי, בשיתוף פעולה מקורי עם כל המנטורים שפגש וצבר בדרך – כמו מיקי שמו, אסטלה, אהרוני ועוד חברים שהצטרפו לחגיגה היפהפיה הזאת. לצד מתכוני הדגל של דרור ופרשנויות אישיות שלו למנות מוכרות – תמצאו מגוון מטריף חושים ובלוטות ריר של מתכונים חדשים ובלעדיים של עוגות בחושות ושמרים, עוגיות וטארטים, לחמים, כרוכים, מאפים טבעוניים וללא גלוטן, קינוחים אישיים, שוקולד, ממתקים-ארטיזנליים וגם מלוחים – בספר שכולו חגיגה ושירת הלל לתורת הקונדיטוריה, בדרגות קושי שונות. בכל פרק מה-14 שבספר – מתארח כאמור אחד ואחת מטובי האופים, הקונדיטוריות והשוקולטיירים בארץ – שמספקים הצצה אל מאחורי המיקסר של הסצינה הכי מטומפררת. זה המקום לגלות למשל איך הבולנז'ר סער מור מכין לחם בירה עם בצל מקורמל; איך מגיעים לפחזניות ברסט פטל של קרן קדוש; מה קורה בעוגיות בייגל'ה וקרמל מלוח של מיקי שמו; איך אסטלה מגיעה לשלמות בעוגת מוס שלושה לימונים; ללמוד עם השוקולטיירית איקה כהן להכין טראפלס-זעתר; "פופוקורן" מרנג ושוקולד לבן של הקונפיסיירית רונית צין-קרסנטי; או פוקאצ'ת תאנים ושלל מאפים מקומיים של השף ישראל אהרוני. כל הידע שדרור צבר, כולל הדיאלוג בינו לבין חבריו הממולחים (או הממותקים!) מחכה לכם פה, בהנגשה קלילה וליווי דרך כל הטכניקות, חשיפת הסודות והטיפים שלמד לאורך השנים, עד רמת הצילחות המנצח. מי שרוצה אגב יכול להזמין את הספר יחד עם מארז כלי עבודה שדרור הרכיב וכל אופה חייב – מצנטרים ועד המרית המושלמת – ויש לכם מתנה ללקק את הלקקן!

"בייקרי 365 וחברים" – דרור כהן (עורכת: מרב סריג, צילום: רונן מנגן, סטייליג: עמית פרבר, איורים: אלה כהן, עיצוב גרפי: סטודיו קרן וגולן, 216 עמ') – 149 ש"ח
להשיג במכירה מוקדמת באתר (ניתן לשלב עם מארז כלי אפייה). עוד פרטים באינסטגרם

לאפות את הבלתי אפשרי. "בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן

הסודות של שמו, אסטלה ואהרוני – נפרשים על השיש. "בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן

מה נשתנה הפסח הזה? הקינוח! "בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה