19 במרץ, 2012

שיח יפני

האמנית שהשאירה אותנו עם טעם של עוד בביאנלה האחרונה בוונציה, מגיעה לשיח אמן חד פעמי בתל אביב. שנת האמנות, אנחנו כבר אוהבים אותך

לא מזמן סיפרה לנו יועצת ארגונית אחת, איך במהלך כנס מקצועי, זיהתה בלובי של המלון את הגורו הגדול ביותר בענף, הג'סטין ביבר של הייעוץ הארגוני – וכמעט ביקשה חתימה. מוסר ההשכל: לכל אחד יש את הסופר סטאר שלו. ומי שמבין את ההתלהבות שלה, יבין גם את ההתרגשות שלנו לקראת מפגש אמן ייחודי שאנחנו הכי מחכים לו, ויתקיים בשישי בבוקר במוזיאון תל אביב.

אם עדיין לא שמעתם – השנה הקרובה, שהוכרזה כשנת האמנות בתל אביב-יפו, תכלול עשרות אירועים, תערוכות, מסיבות והופעות חיות לאורך כל השנה – במוזיאונים, בגלריות ובחללים אלטרנטיביים שונים בעיר. כל הכיף הזה יושק בסופ"ש הקרוב תחת השם Art Weekend, ובתור יריית הפתיחה, מזמין אתכם מוזיאון תל אביב ליהנות לראשונה ממרתון ללא הפסקה וחסר מעצורים (22-23.03) של תערוכות ומפגשי אמן הפתוחים לקהל הרחב, בכל גיל. אם תתקשו להחליט לאן להגיע קודם, הנה כאמור הבחירה הממוקדת שלנו: אורחת מיוחדת שהוזמנה להשתתף במרתון, היא אמנית הווידאו והאנימציה טבאימו, נציגת יפן לביאנלה בוונציה 2011 – שם נדהמנו לפגוש בעבודותיה לראשונה, וקיווינו להיבלע בתוכן שוב מקרוב (ומה אתם יודעים, לפעמים חלומות אשכרה מתגשמים). טבאימו יוצרת עבודות תלת מימדיות הממלאות חללים עצומים, תוך שימוש נרחב באנימציה, קומיקס, דימויים מחיי היומיום ביפן, ערכי תרבות ומיתוסים – היוצרים יחד פנטזיה מתעתעת למתבונן. ממש ככה. אבל זו לא הסיבה היחידה שבגללה הוזמנה לבקר: בימים אלה, מעלה להקת "בת שבע" את מיצב המחול Furo, פרי שיתוף פעולה פורה בין הכוריאוגרף אוהד נהרין לבין טבאימו, שיצרה את האנימציה למופע. וכן, כבר התארגנו על שני כרטיסים.

בקיצור, אם בא לכם לעשות הפסקה קלה מהסידורים של שישי, לברוח לרגע מהשגרה ולהרגיש קצת וונציה – קפצו למוזיאון ושטפו את העיניים באמנות סוחפת ובחוויה מוזיאונית שונה מכל מה שהכרתם. שומרים לכם כיסא לידנו.

שיח אמן חד פעמי עם האמנית היפנית טבאימו (בהנחיית חגית פלג-רותם) – ללא תשלום, בהרשמה מראש בלבד (מספר הכרטיסים מוגבל, עד 190 משתתפים).
שישי, 23.3, בשעה 12:00, מוזיאון תל אביב לאמנות. להזמנת כרטיסים – הירשמו מראש כאן או בטל': 03-6077020. לפרטים נוספים והצצה בתכנייה המלאה – אתר שנת האמנות 2012 תל אביב-יפו.
המופע Furo מאת טבאימו ואוהד נהרין – תוצג עד 26.03. אולם ורדה, מרכז סוזן דלל. לרכישת כרטיסים – טל': 03-5171471.

 

להיבלע בתוך העבודות. Tabaimo / Courtesy of Gallery Koyanagi, Tokyo

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה