06 באוקטובר, 2010

שיעור מולדת

הפוטו-בלוג של אלכס ליבק הוא החבר החדש שלנו ברשת

מי אמר שאין תכנים איכותיים ברשת? אלכס ליבק, חתן פרס ישראל לצילום, הצטרף ממש לאחרונה למרחב האינטרנטי, עם פוטו-בלוג חדש באנגלית המוקדש כולו לסדרת צילומים בשם "HOMELAND". את סדרת הצילומים בחר ליבק לשכן על גבי פלטפורמת הבלוגים האיכותית והסופר ידידותית tumblr, המאפשרת לצפות בתמונות גם בתצוגה רחבה ונוחה ולפי חודשים. מאז פתח את הבלוג, שעוצב בקו מנימליסטי ונקי למדי, מעלה ליבק עבודות חדשות לסדרה כמעט בכל יום ומוסיף כיתובים המציינים את התאריך ואת מקום הצילום.

אנחנו  שם כל יום, כחלק מסשן גלישת הבוקר שלנו ברשת.

 

באתר שלו מצאנו עשרות צילומים מדהימים, וגם כאלה שלא פורסמו מעולם. למשל טיפוס עם כובע פרווה שיושב על מדרכה תל אביבית, ליד פתח ביוב, ודג משם דגים עם חכה, זוג גברים בסצינה שנראית כלקוחה מסרטי "השמן והרזה",  גבר חבוש בכאפייה חולף על פני חרדי ליד תחנת פיס, אסלה שאסורה לשימוש בשבת, גבר דתי רודף אחרי עפיפון צבעוני, ועוד כהנה וכהנה חתיכות חיים הזויות ורגעים שרק עין טובה ויד מהירה כמו של אלכס יכולים לגרום להם להיראות כאילו בוימו שעות לכדי קומפוזיציה מושלמת.

 

התרגשנו כל כך לפגוש באתר החדש של ליבק שהחלטנו לצלצל, לברך, ולהטריד עם כמה שאלות.

הי אלכס, למה קראת לבלוג "Homeland"?
"האמת שזה התחיל כשם זמני לסדרת הצילומים, מתוך רצון ליצור תמונה של המציאות הישראלית שאנו חיים בה, בדיוק כפי שהיא."

האם כבר העלת את כל הסדרה?
"למעשה התחלתי ליצור אותה לפני שנה ואני עדיין עובד עליה כל הזמן, זו סדרה בהתהוות. אני מטפטף אותה לאט לאט ומקווה שיום אחד תוצג במלואה בבלוג."

ותגיד, כיף לך באינטרנט?
"האמת? זה מוזר מאוד. כבר זמן מה אני חושב על הקמת אתר, וזה תמיד היה נראה לי מסובך ומסורבל לתחזוק. ואז הגיע עופר והכיר לי את פלטפורמת Tumblr, שדווקא התגלתה כפשוטה ונעימה ביותר לתפעול, אז החלטתי ללכת על זה. אבל אין ספק שזה עדיין מרגיש מוזר."

חכו חכו, יום אחד, עם הקפה של הבוקר, עוד תמצאו את עצמכם שם, כחלק מהפסיפס הישראלי של אלכס. שימו לב.

 

הבלוג Homeland של אלכס ליבק – alexlevac.tumblr.com

[PSGallery=272984b3ot]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה