15 במרץ, 2015

שירי הדרך

חמשת אלבומי המוזיקה לילדים שלא יוצאים לנו מהמערכת והכי כיף לשמוע שוב ושוב (אחרי "אמא יקרה לי", כן?). מבחינתנו פקק עד עכו

היום אנחנו כבר יודעים: השאלה הכי קריטית לשאול בדייט הראשון היא "איפה עושים אצלכם חגים?". אם רק היינו חושבים על זה שניה, לא בטוח שהיינו מסיימים עם אחד שיש לו דודה בקיבוץ בדרום, סבתא בנהריה וסבא במרסיי. בחישוב מהיר זה יוצא לפחות פעמיים בשנה נסיעה של 3 שעות לכל כיוון, עם סיר לבה על הברכיים, בעיטות בגב ושאגות של "מתי מגיעים?" על רקע דיווחי הפקקים באוזניים. כבר עדיף במרסיי.

השנה לפחות בהלוך, כשכל המושב האחורי עירני (ולוחמני במיוחד) אנחנו מתכוונים לשים בריפיט אחד מחמשת אלבומי הילדים הבאים, שגם ככה לא יוצאים לנו מהמערכת, ומרגיעים את מבקרי המוזיקה הקשוחים ביותר. לגבי החזור, תכירו ילדודס – האפגן וויגס, ופיפס אנחנו לא רוצים לשמוע:

#1 "אוטוטו ואחותו: מגלים את הגלובוס" של טובית נייזר
מה נשמע – הדיסק החדש וה-3 מהסדרה המצוינת "אוטוטו – חוויה בנסיעה", בכיכובו של האוטו הכי חמוד על הכביש, שתמיד מעביר בקלילות כל נסיעה ארוכה עם שירים מקוריים, חידות והפעלות שאפילו לנו נעים לשמוע ולענות חזרה. הפעם, כל שיר הוא מעין גלויה המוקדשת לנקודה אחרת בעולם, מהודו ועד אוסטרליה, ויש גם סיפורים אינטראקטיביים שמלמדים על הפרשי שעות, מה אורזים לכל יעד ואפילו טיפ להבנת שפה זרה לחלוטין. נראה אתכם מפרידים את התיירים הקטנים שלנו מזה.
בונוס למאזינים – העטיפה היפה משלימה את החידות ומכילה גם קוד להורדה חינמית של דפי צביעה, משחקי הפעלה ועוד תכנים שבאתר.
כמה ומאיפה – 60 ש"ח לדיסק, בן 55 דק' (או 130 ש"ח למארז של 3 האלבומים, 3 שעות של עונג ושקט צרוף). לרכישה והורדת חומרים (או לגרסה דיגיטלית מוזלת) – היכנסו לאתר. לסרטון ההיכרות – לחצו כאן.
למי זה מתאים – בני 2-7 סקרנים גיאוגרפית, כאלו שמתכוננים לטיולי פסח או כבר תקועים בנסיעה בחו"ל עם תחנת רדיו אחת בספרדית.


#2
DVD "עץ הכוכבים: שירי הילדים של חוה אלברשטיין"

עיליצ'וק תגביר, תגביר. "עץ הכוכבים", מיטב שירי הילדים של חוה אלברשטיין

מה נשמע – אוסף די.וי.די עם 14 שירים ו-6 קטעי קריאה קסומים לילדים שהקליטה חוה אלברשטיין לאורך כל שנות יצירתה, מהאלבום הראשון ביותר ("צעצועיה של אסנת") ועד האחרון ("ילדת טבע" המופלא!). כל השירים האהובים, כמו "מקהלה עליזה" או "אשה באבטיח", מונפשים בטכניקות איור שונות, וברקע – הקול הכי דבש שמנחם כל נקודה רגישה בלב. אל תתפלאו אם הילדים פתאום רוצים לשמוע את חוה עושה חד גדיא בחג.
בונוס למאזינים – לחפש את הדמות המאוירת של הדיווה עצמה צצה פתאום בסרטונים. 
כמה ומאיפה – החל מ-69.9 ש"ח (הוצאת אנ.אמ.סי, 45 דק') במוזיקה נטו, ובחנויות המוזיקה והספרים. להצצה בסרטון "עץ הכוכבים" – לחצו כאן.
למי זה מתאים – לילדים בכל גיל (וגם לגדולים מותר להתענג), שתמיד רצו לראות איך האישה הזו מצליחה לגור בתוך אבטיח.


#3 מארזי הדיסקים "מוסיקה אורגנית" של מיכל שביט, מיטל ושאולי גרוס

עושים כבוד לכל אוזן בבית. "שיר לאביב ולקיץ", של "מוסיקה אורגנית"


מה נשמע
– מארזי דיסקים שמחולקים בצורה גאונית לפי העונות או לשירים שילוו אתכם בבית "מבוקר ועד ליל". חלקם מוכרים ורובם מקוריים, מאת הצוות האנתרופוסופי העומד מאחורי הפרויקט המעולה הזה. כל השירים מוגדרים אורגניים, על שום אפס שימוש בעזרים חשמליים, ערבולים מסונטזים או אפקטים לתיקון זיופים. זה אומר – שירים בליווי כלים אקוסטים (כולל נבל!) והגשה בקול חי וטבעי, כמו כל הורה ששר לילד שלו, בסאונד הכי אורגני שאפשר.
בונוס למאזינים – הפעם לגדולים יותר: סיכוי טוב שגם כשאין אף מלווה קטין באוטו, לא תמהרו להוציא את הדיסק מהמערכת. מדובר באמת באלבום מופתי, בעברית גבוהה וניחוח של פעם, והכי חשוב – ללא מניירות מנג'סות ו"קולות" שגורמים לדפוק את הראש בהגה.
כמה ומאיפה – 89 ש"ח למארז משולש (או 35 ש"ח לדיסק בודד), באתר "אורגניק רקורדס", או ברשימת החנויות המפורטת באתר.
למי זה מתאים
– גילאי אפס ועד בכלל, למתקשים להירדם (לא על ההגה!) או לכל מי שמחפש חומר זמזומי חדש, ממכר ומרגיע.

 


#4 "אף על פיל, שירי ילדים מיידיש" בתרגום בני מר

בשביל הקינדרלעך. "אף על פיל"

מה נשמע – דיסק חדש ומקסים שיצא כעת לחנויות, המבוסס על ספר אלבום באותו שם, ומכיל 13 שירי ילדים ביידיש שנבחרו ותורגמו בידי בני מר. את הטקסטים המהממים בעברית גבוהה שלא שומעים באף ערוץ היום, הלחין ותופף שחר ברבש (בנו של הבמאי אורי ברבש), ומבצעים בנעימות וברוגע חברים טובים כמו רונה קינן, אלון לוטרינגר ועומר קליין. התוצאה – אסופת שירי ילדות וערש מרדימים, המוגשים בצורה בוגרת ולא מתחנפת, עם מסרים חוצי דורות. למשל מאת י"ל פרץ: "ממה את, אתל, נהנית, / ומה את באמת שונאת? / עומדת אתל בשתיקה. / היא לא עונה. דממה דקה. / אך יש לה כמובן תשובה, / ויש שנאה ואהבה".
בונוס למאזינים – ללכת להופעה החיה (בכיכובם של עידו מוסרי וטל בלנקשטיין) ולצרוח פזמונים ביידיש (המופע הבא – 27.3, בבית היוצר, נמל ת"א); או לצרף את הספר (בהוצאת כתר), ולשטוף את העיניים תוך כדי האזנה באיורים הנפלאים של מיכל אריאלי.
כמה ומאיפה – 50 ש"ח (הוצאת high fidelity,) להשיג בחנות "סיפור פשוט", או ב-"המגדלור", ברשתות הספרים, וברשימה המופיעה בעמוד הפייסבוק של האלבום (ויש גם גרסה להורדה דיגיטלית). לטעימה מהשירים – לחצו כאן.
למי זה מתאים – לכל הקליינע קינדרלעך בבית בני 4 ומעלה, גם למי שלא גדל על סיפורי הרשל'ה וגם למי שכבר מזמן לא צבטו לו בלחיים.

 


#5 סדרת הספרים והדיסקים של "דתיה בן דור כתבה ומספרת"

קלאסיקת הקלאסיקות. מתוך סדרת ספרים ותקליטורים "דתיה בן דור כתבה ומספרת"

מה נשמע – כל הסיפורים המקסימים שאנחנו מכירים בע"פ מצפייה בלופ ב"פרפר נחמד" – כמו "גב' קרש ומר מערוך", "בית משותף", "מעשה במלך אחד והרבה צבעים", "המעיל החום של דוד נחום", "סבתא מינה מבנימינה" ועוד קלאסיקות – מוגשות לדור של היום בספרי-דיסק משגעים ובקולה של דתיה עצמה מקריאה את היצירות שחיברה בדיוק בטון וברגש הנכון.
בונוס למאזינים – הספרים מציעים דפדוף מרהיב בסגנונות וטכניקות שונות לחלוטין, שאיירו טובי המאיירים. אגב, כל הסיפורים של דתיה מבוצעים גם במארז הכפול והנפלא של 48 סיפורים ושירים מהתכנית המיתולוגית "פרפר נחמד" (עם הצוות ההקלטות המקוריות).
כמה ומאיפה – החל מ-59 ש"ח לספר+דיסק (הוצאת מודן), בחנויות הספרים. לטעימה מהדיסקים – לחצו כאן.
למי זה מתאים – לכל "מי שטוב לו ושמח" בגילאי 3-7, להורים צרודים שחייבים הפסקה משעת סיפור, ולכל מי שמת לדעת איך נשמעת באמת מלכת השטוזים. דתיה, אנחנו ממשיכים לגדול עלייך.

אבל אני תמיד נשאר צרוד. כל הסיפורים של דתיה בן דור, גם באוסף "פרפר נחמד", מארז כפול

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה