15 בינואר, 2015

שיר נבואי קוסמי

בתחילת כל ינואר, חושף ה-BBC מי יהיו הקולות הכי מסעירים בשמי המוזיקה העולמית לשנה הקרובה. הימור שלנו? אתם עומדים לזמזם את זה

איך אנחנו אוהבים סיכומי שנה, ברור. החל ממצעד הסטטוסים הכי מצייצים, דרך רשימת התופעות המאוסות ("2014 זה כזה 2014"), ועד הנפילות הכי מצחיקות של הקטן שלנו בגן אביבה (אביבה, צלמי לנו עוד!). אבל אם היינו אומרים לכם שיש לנו ביד רשימה הפוכה, כזו שמסכמת את השנה שבקושי החלה? או, עכשיו נהיה מעניין.

מתברר שכבר למעלה מעשור, בתחילת כל ינואר, נוהגים טובי המוחות המוזיקליים ב-BBC לחזות קדימה ולהמר מי יהיו הקולות והזמרים הכי טובים שילוו אותנו בשנה הקרובה. זה מתחיל מצוות עצום של שופטים (139!) שנבחרים על ידי הערוץ מכל רחבי הממלכה, וכולם מהביזנס הנכון – מייצגי אמנים, מפיקים, בלוגרים מוזיקליים, מבקרי מוזיקה נחשבים ועוד. בשלב הבא מתבקשים כולם לתת שמות של אמנים חדשים ואנונימיים למדי, מכל מדינה וז'אנר מוזיקלי שיבחרו, כאלה שריגשו אותם במיוחד ולפי דעתם המקצועית, או תחושת הבטן והאוזן, עומדים לטפס אל פסגת המוזיקה העולמית. מהרשימה הענקית שמתקבלת נבחרים 15 הפיינליסטים הפופולריים ביותר, אותם מדרגים השופטים שוב ומעניקים נקודות לשלושה הכי הכי. מי שזוכה במירב הנקודות, מוכרז סופסוף כ-הקול של השנה החדשה. והאמת? עד עכשיו, הם די קלעו: בשנה הראשונה למשל הוכתר הראפר 50-סנט כהבטחה הגדולה ל-2003, אחריו סומנו עוד אמנים שהוכיחו את עצמם כמו מיקה, אלי גולדינג, ג'סי ג'יי, סם סמית' החמוד (הזוכה ל-2014), או הפריצה הכי משמעותית שניבאו ב-2008 לאיזה זמרת לא ידועה – אדל. חבר'ה, על לוטו שמעתם?

בחמישי האחרון נחשפה הלהקה שתעשה לכם את 2015 – Years & Years, שלישייה אלקטרונית וסינת'פופית מגניבה שכשמה אנחנו מאחלים לה שנים על גבי שנים של הצלחה במצעדים, בפסטיבלים וביוטיוב (טפו טפו טפו). קחו את סוף השבוע להתוודע אל 15 הפיינליסטים במיקס הנבואי והמרענן (אנחנו למשל כבר לגמרי בעניין של מס' 3 – Kwabs החתיך), שאולי עדיין לא שמעתם עליהם, אבל עד סוף השנה הקלנדרית – יש סיכוי לא רע שתזמזמו את כל השירים שלהם בעל-פה. תנו צ'אנס.

רשימת האמנים המבטיחים ל-2015 עפ"י BBC – להאזנה למיקס 15 הפיינליסטים לחצו כאן (מסודרים לפי ה-ABC)
לפרטים נוספים על התחרות, האמנים וארכיון השנים הקודמות – עברו ל-BBC Sound of 2015

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה