25 בדצמבר, 2012

שם ועכשיו: כריסמס בניו יורק

נסיעה של ארבעה ימים לניו יורק הניבה שלל טיפים חיוניים וכמויות השראה מהעיר הכי נכונה לסיים ולפתוח איתה שנה

אנחנו לא רוצים להטריף אתכם יותר מדי, אבל בואו רק נגיד שאחת מחברות המערכת זכתה להצעה ספונטנית – נסיעת בזק לארבעה ימים לניו יורק, לבדוק מה קורה שם שבוע לפני כריסמס (טטיאנה הופמן, תאכלי אבק). עוד לפני שהספקנו להגיד "תביאי לנו אייפון 5", שליחתנו כבר היתה ארוזה על קלאץ' ומגפונים, וחזרה שלשום חסרת נשימה עם שק רשמים על איך זה מרגיש בנקודה הכי נכונה לסיים (ולפתוח) בה את השנה.

נתחיל מהאווירה. העיר בקדחת שופינג בלתי נשלטת. אם בגלל טרפת הסיילים, אם בגלל סוף השבוע, ואם בגלל שחבר'ה – זה ניו יורק. יש כאלה שלוקחים את החג בקלילות, שקמים בבוקר, נכנסים לתלבושת סנטה קלאוס, ופשוט מתיישבים בכל בר בעיר.

חלונות ראווה מרהיבים, 2 תערוכות במטרופוליטן (מאטיס, ומחווה של 60 אמנים לאנדי וורהול), מסלול אמנות בצ'לסי, שני בתי קפה לעצירה באמצע דהירת השופינג, הקרנה של הסרט המדובר "חיי פיי", זוג נעליים לגברים, ועוד מיני טיפים קטנים לנוסעים בקרוב. שיהיה מרי כריסמס יו גַייז!

תערוכות


מהמטרופוליטן, למעלה: עבודה של ג'ף קונס לצד אנדי וורהול, למטה: רישום והעבודה הסופית של מאטיס

אם תמהרו, ממש עכשיו ועד סוף החודש מוצגת במטרופוליטן תערוכה המפגישה בין כמעט חמישים יצירות של אנדי וורהול – עם למעלה מ-100 עבודות של שישים אמנים מהידועים בעולם, המתכתבים עימו. בין השאר, תתפסו שם את ג'ף קונס, קית' הרינג, דמיאן הירסט, דיוויד הוקני, אנסלם קיפר, ברברה קרוגר, ז'אן מישל בסקיאט, ריצ'ארד אבאדון, סינדי שרמן ועוד. למי שלא יספיק – שווה להציץ לפחות בספר התערוכה. בקומה אחרת במוזיאון (ועד אמצע מרץ) מוצגת תערוכה של מאטיס, בה תוכלו להשוות בין הסקיצות שהובילו לכל יצירה, להרהר על תהליכי עבודה של האמן הצרפתי הנחשב, ולהבין משהו על איך נולד מאסטרפיס.

לפרטים נוספים על התערוכות Regarding Warhol: Sixsty rtists, Fifty years; או Matisse: in search of true painting

גלריות בצ'לסי. למעלה מימין: עבודה של מיכל חלבין, שמאל: גלן ליון, למטה: קרול דנהאם והגברת

דרומה משם, בשכונת צ'לסי, מומלץ תמיד לצאת לסיבוב ספונטני בין עשרות הגלריות הפרטיות, הפזורות בעיקר סביב השדרה העשירית ולאורך הרחובות החותכים. אנחנו התרכזנו ברחוב 24, ומצאנו ארבע תערוכות מסקרנות: הראשונה הפגישה אותנו עם עבודות ניאון מהממות של גלן ליון שהיינו שמחים לשים במטבח; השנייה בגלריית אנדראה מייזלין שמייצגת אמנים ישראלים – מארחת כעת את מיכל חלבין הנהדרת; בגלריית גגוזיאן גילינו את עבודות שלא הכרנו של אד רושה; ובגלריה נוספת הצלחנו לתפוס רגע וודי-אלן קלאסי: אחת המבקרות נראתה כאילו יצאה מהעבודה של קרול דנהאם והלכה לעשות פן.

Glenn Ligon: Neon – עד 19 בינואר
Luhring Augustine Gallery
531 West 24th Street, New York, NY 10011

Michal Chelbin – עד 19 בינואר
Andrea Meislin Gallery
534 West 24th Street

ED RUSCHA – עד 12 בינואר
Gagosian Gallery
West 24Th Street

Carroll Dunham – עד 19 בינואר
Gladstone Gallery
515 West 24th Street

 

 

שופינג

יאמי-מוטו. נעלי גברים נחשקות של יוז'י ימאמוטו

רולטת הסיילים עובדת בצורה כזו: ככל שעוברים הימים – גדלות ההנחות (מה שהיה אתמול ב-30%, מחר כבר יהיה ב-50%). אבל אם תחכו יותר מדי, יש מצב שתפספסו את כל האקשן. לכל מי שמתלבט – טיפ חשוב: הקומה התשיעית ב-Saks Fifth Avenue, הלא היא קומת נעלי המעצבים, מגיעה כבר עכשיו עד 60% הנחה. אבל גם אם אתם לא עוברים מחר במנהטן, שימו לב לפינוק הבא – אתר הקניות של סאקס נפתח לאחרונה למשלוחים עד לישראל, כך שכל המחירים מוצגים בשקלים, המכס והמע"מ מחושבים בסיום הקניה ואין הפתעות של מיסי נמל (שכלולים כבר במחיר). קליק קטן ואתם בשדרה החמישית.

עד 60% הנחה בסאקס (שולחים לישראל) – www.saksfifthavenue.com

 

 

 

בתי קפה


צ'כיה הקטנה. קפה פראג

באמצע סיבוב השופינג, כשהרגליים עוד רגע נגמרות לכם – אם בא לכם רק קפה, לנוח ולהיטען מחדש – מצאנו עבורכם שני בתי קפה חמודים במיוחד: למשוטטים באזור צ'לסי, מומלץ לברוח אל קפה Trestle On Tenth, שהתגלה כחמים וטעים, ונקודת בריחה מצויינת מהמולת ההולכים והשבים מפארק היי-ליין הסמוך (שאגב מפליא כעת בצמחייה וצבעים סתוויים לכל אורכו). למטיילים באזור מידטאון (וליתר דיוק – בחמישית על רחוב 19) כדאי להרים רגליים ב"קפה פראג", ולהינמס לתוך כוס קפה או ספל מרק מחמם. טוב, תביא גם סנדביץ' ביס.

Cafe Prague
Address: 2 West 19th Street, New York

Trestle On Tenth
242 10th Avenue, New York

קפה ומאפה. קפה טריסל על העשירית

 

 

 

 

עמדת האינסטגרם

רוק 30. עץ האשוח המפורסם מרוקפלר פלאזה

בלי לשים לב לשעון, התגלגלנו לאזור רוקפלר פלאזה ביום ובטיימינג הכי לא חכם בשנה: השבת שלפני השקת עץ חג המולד שברחבה, המפורסם בעולם. מרוב המולה – לא הצלחנו לתפוס אפילו חצי עלה באייפון, אבל חיפוש מהיר בגוגל יעלה גם בפניכם שלל תמונות של העץ האיקוני והחגיגי. במקום להישאר בדוחק, חתכנו לכיוון דין אנד דלוקה (שהספיקו לעבור מיקום בפלאזה) ומשם להקרנה תלת-מימדית של "חיי פיי" המדובר. הישג קולנועי (ותיירותי) מרשים. תודו.

 

 


ולקינוח – ווינדוס שופינג

מיני מעולם לא נראתה שיק יותר. מתוך חלון הראווה של בארניז

 

תחת כל חלון ראווה ענקי בשדרה החמישית, תמצאו קהל תיירים ומקומיים עצום, שמנסה לתפוס משהו מטירוף האורות, הנצנוצים, הפאייטים והחגיגיות (וזה עוד לפני הכניסה לחנות עצמה). אבל החלון המנצח שלנו, הוא ללא כל ספק זה שהעמיד כלבו היוקרה Barneys: בשיתוף עם חברת דיסני, נוצר חיבור מרענן בין בית האופנה לתאגיד האנימציה, שהוליד סרטון חג מתוק בו משתתפות כל הדמויות האהובות – ממיני מאוס, דרך טינקרבל ועד גופי – כשהם לבושים בבגדים שאיירו להם במיוחד טובי המעצבים (לאנוון, באלנסיאגה, באלמין, דולצ'ה וגבאנה, נינה ריצ'י, ריק אוונס ועוד). בין לבין תזהו גם פרצופים מוכרים לא פחות כמו ליידי גאגא, שרה ג'סיקה פרקר, נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, עורכות ווג השונות, מאפרים, צלמי אופנה והמעצבים עצמם (נראה אתכם מזהים את כולם). כל החגיגה הזו מוקרנת ללא הפסקה בחלונות הענק בחנות ומגרה להיכנס מיד פנימה.

לסרטון המלא – היכנסו לאתר Barneys

[youtube -xvl_A2798Q]

 

הושט היד וגאגא. ליידי גאגא בסרטון החג של בארניז

 

 

 

מכיר את ליידי מודדת? גופי מדגמן בלמיין לבארניז

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה