24 במרץ, 2011

שם ועכשיו

שלושה מקומות מעולים בפריז שכנראה לא הכרתם, ועוד חנות אחת מהממת שהיא גם מסעדה, גם בית קפה וגם כאב לב

עד הביקור האחרון בפריז החשבנו את עצמנו מינימום "אלופי העולם בעיר האורות". אבל חברים צרפתים ואולטרה שיקים שגרים ברובע ה-4 וארחו אותנו בביתם המדהים והמרווח הוכיחו לנו שאנחנו לא אלופים ולא סגני אלופים. מקסימום "מתמצאים". הם הובילו אותנו למקומות לא ידועים בעליל ונוטפי שיק וקסם, האכילו אותנו מטעמים במסעדות מקומיות מדהימות, השקו אותנו ביינות מעולים וחשפו אותנו לפניני תרבות, עיצוב, אופנה ואמנות שלא ידענו על קיומן. פאדיחות? כנראה. אז הנה שלושה מקומות בפריז שכנראה לא שמעתם עליהם וכדאי לכם להכיר (ולצאת הכי פריזאים קולים), ועוד בונוס אחד שחובה לצרף לרשימה:

 

תפריט היין כתוב מאחור על הקיר, בהצלחה. בר-יין Quedubon

 

1. בר -יין Quedubon
מדובר במסעדה הממוקמת ליד פארק "דה בוט-שומון" (Parc des Buttes-Chaumont), די רחוקה מהמרכז אך שווה את הנסיעה. הקהל מעורב, שמח ונראה שכולם מכירים את בעל הבית הססגוני ואת התפריט, ורק מתוך נימוס לא באו בנעלי בית. המקום אינו גדול, בעל הבית ומלצרית יחידה שמסתובבת עם תפריט שרשום על לוח משרתים את כל האורחים, אך באורח פלא השירות אינו איטי כלל. העניין העיקרי כאן הוא היין, ונדמה שהאוכל הוא רק תירוץ כדי לטעום מהלייבלים הרבים שבעל הבית מוצא ביקבים מקומיים קטנים. לאחר תחרות בה ניסינו לזהות בכל שלוק באיזה איזור בצרפת נולד כל יין, סיכמנו שכולם מצוינים, שהאוכל פה טעים וצרפתי מאוד ושיחסית לכמות הבקבוקים שהשארנו ריקים – השתלם לנסוע במטרו עד לשם.

Quedubon
22,r. du Plateau
75019 Paris
טל':33-8-99-23-00-93

 

חתונת רפאים. עבודת מיצב של Chiharu Shiota מתוך הגלריה "הבית האדום"

 

2. גלריית "הבית האדום" La Maison Rouge
הגלריה נמצאת קרוב לבסטיליה, די מבודדת, מציעה רמה גבוהה של תערוכות מודרניות נחשבות ומתנהלת כמו מוזיאון (רוצה לומר, משלמים בכניסה). אנחנו תפסנו תערוכת מיצבים (בשם Home of Memory) של האמנית היפנית שיהרו שיוטה, שהציגה שמלות לבנות ענקיות לכודות בתוך סבך של חוטים, וגם חדר מלא במזוודות ישנות שאספה משוק פשפשים בגרמניה. התערוכה העיקרית בגלריה עסקה בקניבליזם, נושא לא שגרתי במיוחד, והציגה אוסף מרשים בהיקפו של עבודות מתקופות שונות, שיצרו אמנים מרחבי העולם – בהם ציורים, תחריטים, פסלים, וידאו-ארט ואפילו מזלג קניבלי אחד. חלקן מעלות חיוך, חלקן בחילה, אך כולן יחד חווייתיות ביותר. יצאנו מוטרדים, נפעמים ומשוכנעים לחזור שוב.

La maison rouge
10,Boulevard de la Bastille
75012 Paris France
טל':33-1-40-01-08-81

 

 

מתוך התערוכה בגלריה Le Bal (צילום מסך מאתר האמנית Alessandra Sanguinetti)

 

3. גלריה ומסעדה Le Bal
ולמי שרוצה לשלב – הנה גלריה לווידאו ארט שיש לה גם חנות ספרים ומסעדונת. Le Bal נמצאת ליד פלאס דה-קלישי (Place de Clichy) ונראה שיכלה בקלות להתמקם גם בניו יורק או בתל אביב. המקום מודרני ופשוט, האוכל חמוד ובריא ומתאים מאוד לארוחת צהריים קלה. בגלריה הוצגה תערוכה קבוצתית נפלאה של 5 צלמים בנושא אלבומי משפחות מוזרים (Cinq Etranges Albums de Famille). אחת מהם, אלסנדרה סנגווינטי, אמנית ספרדייה, כבשה את לבנו במיוחד, בזכות סדרת תמונות מרגשת המציגה את חייהן של שתי אחיות בארגנטינה, שצילמה לאורך השנים. לא ברור מה יוצג כשתגיעו אתם, אך שווה לבדוק ולקבל מנת תרבות עכשווית לצד אוכל בניחוח צרפתי מודרני וקליל.

Le Bal
6,Impasse de la Défense
75018 Paris
טל': 33-1-44-70-75-56

 


מרסי בוקו. סלט עונתי שזללנו ב-Merci

4. ולסיום, משהו לא כל כך סודי – החנות והמסעדה  "Merci", שם תמצאו בגדים וכלי בית מקסימים בגזרת ההלבשה, ומבחר סלטים מעולים ובריאים במתחם המסעדה. בנוסף, סביר להניח שתפגשו במקום את כל הבורגנים-הבוהמיינים-המעוצבים של פריז ושאר תיירים שקראו על החנות הכי לוהטת באזור כרגע. הכי אתם.

.

Merci
111,Boulevard Beaumarchais
Paris 75003
טל': 01-42-77-00-33

תבלו, חבר'ה.

[PSGallery=5m31ry8imt]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה