27 במאי, 2010

שם ועכשיו: ניו יורק 2010

סיבוב אמנותי בין הדברים הכי מרגשים שקורים כרגע בניו יורק הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים. יש למישהו מיליון נקודות ספייר באשראי?

בין כל מעלותיה של העיר ניו יורק, היא גם בירת האמנות העולמית (אחרי רעננה, כמובן). קורים הרבה דברים בלונדון, פריס, ברלין ותל אביב, אבל המלכה ללא עוררין היא מנהטן על שלל המוזיאונים והגלריות שלה. ובין כל האקשן האמנותי שמתרחש שם בחרנו את החוויות שהכי רגשו אותנו. הנה שלושה מהם (וגם זה יצא די ארוך).

1.  במקריות משמחת כבר בלילה הראשון בעיר, בטיול לילי להורדת ההמבורגר,  ליד המלון, נתקלנו בדמות של גבר ערום, עומד לבדו בחשיכה כאילו קפא ולא החליט אם לחצות את הכביש או לא. Antony Gormley, אמן בריטי רב תחומי, מציג מיצב אמנותי פומבי בשם Event Horizon, שכבר הספיק לעורר סנסציה ב-2007 בלונדון, ויובא כעת לניו יורק. גורמלי יצר 31 פסלי גברים ערומים וכהים בדמותו שלו, הציבם בפארק מדיסון סקוור, על גגות מרכזיים בעיר, מדרכות ואפילו על בניין האמפייר סטייט, במטרה לגרום לעוברים ולשבים להסתכל בצורה שונה על סביבתם. 31 הגברים בגובה 188 ס"מ, נעשו מיציקות ברזל או פיברגלס לפי תבנית שגובסה סביב גופו של גורמלי.  למחרת באור יום כבר אפשר ללכת לפרק מדיסון (מדיסון ורחוב 23 ) ולשחק במי מוצא עוד דמות ועל איזה גג עד שהצוואר נתפס. מכיוון שזו ניו יורק, ניתן גם לקנות טישרט בדוכן בגן ב- 20 דולר לדוגמן הבית שנשאר בתל אביב.
– פסלי גברים ערומים של Antony Gormley,  פארק מדיסון סקוור והבניינים בסביבה, עד 15 באוגוסט.


2. בכלבו Barneys (שדרות מדיסון ורחוב 61) כידוע יש סחורה רבה במחירים לא נוחים בכלל. התעכבנו מול חלון הראווה על הפרצופים המשונים, המהפנטים והמטרידים של המעצב fornasetti Piero, שהודפסו על גבי כדים (בתמונה), כריות וספלים. לקחנו את המעלית לקומה ה-9 בה מוצגת התערוכה המלאה של פורנסטי שכבר במאה הקודמת ייצר קו מוצרים בשחור לבן המזוהים בעיקר עם פניה האניגמטיים של זמרת האופרה האיטלקייה לינה קאבליירי. בנו, ברנבה פורנסטי, מעצב בעצמו, חידש והרחיב את המותג והפך אותו ללוהט ואופנתי. לתומנו התעניינו בספל מושלם לקפה של בוקר. גם המוכר התקשה להאמין שהמחיר (900 דולר, אבל מי סופר) הוא לספל בודד ולא לסט. התפשרנו על כרית שמביטה בנו היום מהספה בסלון (פריטים וכלי בית של פורנסטי ניתן להשיג גם דרך "בית רנבי").
– Fornasetti, כלבו Barneys, עד 27 ביוני.

3. את Jeff Koons אנחנו אוהבים בגלל השילוב המטורלל בין ילדותיות, מיניות בוטה, הומור והיכולת להפתיע ולהדהים, החל מצ'יצולינה, דרך הקוף של מייקל ג'קסון ועד בלוני הכלבים הענקיים ופופאי המלח. כששמענו שהתערוכה הראשונה שהוא אוצר מוצגת ב New Museum, מיד הלכנו לראות את מי הוא אוהב, והתברר שהגענו ביום מיוחד. המוזיאון לאמנות עכשווית, new museum, חגג את זכייתו בפרס פריצקר היוקרתי לאדריכלות והכניסה היתה בחינם. למוזיאון מבנה מיוחד וחלליו הפנימיים יפים וידידותיים בעיצובם ובגודלם. נבלענו במעלית בצבע ירוק מזעזע, ועלינו לקומה 7 לגג לתצפית מקסימה על הסוהו ודרום מנהטן. התערוכה, "Skin Fruit: Selections from the Dakis Joannou Collection" , מתפרסת על 3 קומות, ומכילה יותר מ-100 יצירות של 50 אמנים שונים מתוך האוסף, המתמקדות כולן בעיסוק האובססיבי בגוף האנושי. הרבה דימויים חזקים ומפתיעים, חלקם בוטים במיוחד. אתם מוזמנים להיכנס לבלוג הזה שסוקר חלק מהעבודות בתערוכה.
– אוסף Dakis Joannou, אוצר ג'ף קונס, New Museum, עד 6 ביוני.

חברים, צאו לדרך!

[PSGallery=6we18680e]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה