03 בפברואר, 2015

שרקוטרי, מון שרי

אלן טלמור, מאסטר שרקוטרי ותיק, פתח מקום שמוקדש לנקניקיות גורמה, המנה החורפית הכי כיפית ונוחה לזלילה. אוהבים נקניקיות? זה בשבילכם

יש כמה ברוגזים שאנחנו סוחבים שנים וחייבים תיקון (גלית מד'2, אנחנו לקחנו לך חודים מהעיפרון המכני, מודים), ובראשם – נקניקיות. לא ברור למה אנחנו מתכחשים לקרייבינג הטבעי שלנו למנת הרחוב הכי כיפית ונוחה לזלילה. בייחוד כשבשנים האחרונות נפתחו עוד ועוד מקומות שמציעים נקניקיות גורמה שלא נופלות מאחותן הקציצה, ואפילו מתעלות עליה במגוון הטעמים הבלתי נגמר. ומי שלא מבין על מה אנחנו מדברים, כנראה לא טעם עדיין ממעשה ידיו של אלן טלמור, נקנקן-על בקטגוריה נפרדת משלו.

אחרי 14 שנים שעבד כשף במסעדות מובילות בישראל, החליט לשנות כיוון ולהתמקצע בתחום השרקוטרי – בישול, עיבוד ויישון בשרים, יצירת נקניקיות ונקניקי גורמה. לאחר שלמד מספרים ומחברים, וכבש את תחום הכיבוש, הקים ב-2002 את "אלזס" – בית לנקניקיות בעבודת יד שהוא רוקח עבור ברים, מסעדות או לקוחות פרטיים שמתכננים וואחד ברביקיו. כיליד צרפת לזוג הורים ממוצא מצרי, שגדל בבלגיה ולמד בין השאר בישול בקורדון-בלו, כל מנה שאלן יוצר מושפעת ממסורות אירופאיות-כפריות אך עם תבלינים ארומטיים שיש להשיג רק במזרח. בעקבות דוכן קטן שהפעיל בנמל יפו, הקים לפני חצי שנה מקום קבוע לעוברי אורח רעבים במרכז תל אביב, תחת אותו שם – "Port 19", שם תמצאו מגוון נקניקיות טריות ומופלאות, בהשראת מקומות שונים בעולם: מאירלנד (נקניקיית טלה), דרך דרום אפריקה (בקר וכבש), טולוז (עם גבינת פיקורינו), דר' אמריקה (צ'וריסו לוהט) ועד גרמניה כמובן (בראטוורסט אסלית). יש גם בדואית אחת מענגת (עם תיבול מזרחי ושקדים), המבורגר סלופי ג'ו עסיסי בלחמניית בריוש, או נקניקיית ספיישל בטעם מתחלף (למשל, כזו שהושרתה ביין פורט עם שזיפים יבשים, בהרט וסומק). כולן מגיעות בלחמניות טריות מעולות של מאפיית "מרגוזה" מיפו, עם צ'יפס דקיק און-דה-סייד וכרוב כבוש לפי הטעם. קלאסיקת חורף.

אגב, אם יש לכם חבר מאסטר-גריל, קנו לו אחת מסדנאות הבישול המושקעות של אלן, שם תתנסו בשיטות ההכנה ותקבלו המון טעימות טלמוריות מקוריות (מפטה ועד צלחת נקניקים), על בירה, יין ובדיחות בסגנון "לנקנק לכם?". לא נגמר לנו מזה.

הנקניקיות של אלן טלמור – החל מ-26 ש"ח, או 42-51 ש"ח (עם צ'יפס ושתיה קלה). ניתן להזמין הביתה.
PORT 19, שלמה המלך 2, תל אביב, טל': 03.6707929. ראשון- חמישי 11:00-02:00, שישי 11:00-16:30, שבת 17:00-02:00. להזמנת סדנאות – 054.3155551 (דפנה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה