10 במרץ, 2013

תאכל מרק, תהיה חזק

רגע לפני שהחורף עוזב אותנו לאנחות (והזעות) אנחנו נאחזים בקערת מרק אחרונה

לא, חורף אל תעשה לנו את זה. אנחנו לא מוכנים עדיין להיפרד. יש לנו עוד כל כך הרבה להספיק יחד, כל כך הרבה סריגים מהממים שלא נלבשו, כל כך הרבה קופסאות טישו שלא חוסלו. יודע מה? תן לנו דייט אחד אחרון שישאיר אותנו חזקים עד סוף הקיץ (מי הזמין אותו בכלל?!).

ואם כבר – אז רק עם מרק. ואם כבר מרק, אז עם אחד מאלו שרוקחים ב"מרקט": מסעדונת המרקים החמודה שפתחו בתחילת העונה האחים עופר וטל ליפשיץ יחד עם אוריאל שפיגל, ליד גן מאיר בתל אביב (במקום "הבוטקה"), בליווי השף אייל פרץ. כל יום תמצאו על האש חמישה טעמים מתחלפים, המקוטלגים לפי רמת המורכבות וההכנה שלהם: "מרק פלוס" למשל הוא כזה שמכיל ירקות שיובאו במיוחד מחו"ל (כמו עגבניות איטלקיות מתוקות ופחות חמוצות מהמקומיות), "מרק פלוס פלוס" מציע טעמים יותר נדירים כמו ארטישוק ירושלמי וכמהין או דלעת תאילנדית וקרם קוקוס, שדורשים זמן בישול ארוך ואיטי של 5 שעות לפחות. כל מרק מגיע בשלושה גדלים נדיבים של S/M/L (החל מ-300 מ"ל ועד ליטר שלם), ולכל אחד מתווספות הפתעות כיפיות המתאימות לו במיוחד (קרוטונים, שמנת חמוצה או מתוקה, עלים ירוקים, אגוזים, פרמז'ן שיובא מאיטליה, וכו'). מי שבשבילו מרק הוא תמיד מנה ראשונה, יכול להזמין גם סנדביצ'ים, סלטים טריים וקינוחים. אבל מי שיודע מה טוב לו, יקח הביתה עוד קערה ענקית של מרק חרירה, או מרק עגבניות ויין, מרק שום ובצל צרפתי, אפונה ואווז מעושן, בטטה אסייאתית ועוד (כולל מרקים טבעוניים). אנחנו טעמנו מרק עדשים הודי כתום עם קארי שהיה מרענן, טעים וחריף בדיוק במידה הנכונה, חימם את הגרון והשביע גם בלי הלחם שהגיע בצד.

בקרוב יתלו האחים את שקדי המרק ויעבירו את המקום לקונספט סודי לקיץ. אם תמהרו תוכלו להיאחז בכף אחרונה לעונה ולדמיין שמחר יהיה לפחות מעונן חלקית. 


מרקים בטעמים מתחלפים (300 מ"ל / 500 מ"ל / 1 ליטר) –  13/23/43 ש"ח בהתאמה, "מרק פלוס" – 17/27/50 ש"ח, "מרק פלוס פלוס" – 22/32/59 ש"ח (ויש גם כרטיסיית הנחות למתמידים).

מרקט, קינג ג'ורג' 31, תל אביב, טל': 03-7445550, שווה להתעדכן בעמוד הפייסבוק במרקי היום. ראשון-רביעי 07:30-23:30, חמישי – עד 00:30, שישי – 08:30-16:30, מוצ"ש עד 23:30.

 

לעולם בעקבות החורף. מרקט


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה