11 במאי, 2009

תל אביב על ארבע

געגוענו העזים למשחקי הילדות הובילו אותנו למשחק הרביעיות המקסים "מזא"ה פינת מאפו" המוקדש כולו לעיר תל אביב. דוקים, מישהו?

מרוב טלוויזיה ואינטרנט ופלייסטיישן ו-Wii, שכחנו איך נראה משחק אמיתי, ואיך זה מרגיש לשבת סביב שולחן או שטיח ולהיקרע מצחוק מעל מונופול, ריסק, רמיקוב או טאקי. האמת? התגעגענו. כמה מהזיכרונות הכי יפים שלנו קשורים במשחקים, והם לא שייכים בהכרח לתקופת הילדות.

הגעגועים לרגעים האלה, הם שגרמו לנו להתנפל על חפיסת הרביעיות החדשה שראינו בחנות. קוראים לה "מזא"ה פינת מאפו", יצרו אותה רמה רפאל ואפרת רייס, יש בה 44 קלפים שאיירה יערה עשת, וכולם סובבים סביב נושא אחד: העיר תל אביב. ישר נזכרנו ברביעיות "ירושלים" ו"פרחי ארצנו" שהסעירו אותנו פעם, ושקענו בדיצה רבה במשחק רביעיות סוער, כולל קריאות ה"לך לישון" המתבקשות, ששלחו אותנו לקחת עוד קלף מהקופה.
הסיבוב הראשון הסתיים בניצחון מוחץ ליריב, שמוטט אותנו בתוצאה 10-1 וגרף כמעט את כל הרביעיות: את השכונות הראשיות, השווקים, השדרות, העיר הלבנה וכל השאר. כל קלף מלווה בהסבר קצרצר וממצה על מה שרואים בו, וכך למדנו דבר או שניים על הפסלים שאנחנו עוברים לידם כל יום, על הרחובות החביבים עלינו ועל הדמויות שבלעדיהן תל אביב הייתה לא יותר מסתם עוד תל. מנוצחים אך מלאי מוטיבציה הצענו עוד סיבוב, ואפילו התנדבנו לערבב את הקלפים. מה לא נעשה כדי להשיב לעצמנו את כבודנו העירוני.

משחק רביעיות "מאז"ה פינת מאפו" – 50 ש"ח
להשיג בסניפי סטימצקי, בחנות מוזיאון תל אביב ובטל': 050-7546975, www.shenboov.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה