19 ביוני, 2011

תל אביב שלו

נירית אלשיך, אורחת חדשה בסלון שלנו, מתאהבת מחדש בתל אביב בזכות הדפסי המשי של המאייר רון נדל

יום שישי שעה שש בערב על ספסל מול הים. אנחנו יושבים בין חוף מציצים להילטון מול השקיעה עם בירה קרה ביד, שמש אדומה באופק ובינינו עוברת לה תל אביב: צעירים רוכבים על אופניים, כלב סמרטוטי שרץ עם זוג שיצא מהים, חבורה של צעירים מאיזו תנועת נוער דוברי אנגלית, שתי נשים עושות הליכה. השמש שקעה לה ונזכרנו כמה אנחנו אוהבים את העיר הזו, שמזמן כבר הפכה לבית.

לאחרונה נתקלתי באיוריו של המאייר רון נדל, שבחר להציג את האהבה שלו לעיר תל אביב דרך יצירת כרזות והדפסים מקסימים. ההדפסים מצליחים להעביר ולהביע את הייחוד של העיר, בעיקר דרך הצגת כמה מהמבנים שיוצרים אותה. בין הפריטים שיצר: פוסטר צבעוני לכבוד 100 שנה לעיר, הדפסי משי של מגדל שלום ורידינג, ועוד כרזות, סימניות, סיכות וגלויות עם הדפסים שונים. "אני אוהב את העיר, את הבניינים שמרכיבים אותה, את האנשים שחיים בה, את מה שהם לובשים", אומר נדל, "אפילו את עשן האוטובוסים למדתי לחבב עם השנים. בכל פעם שאני הולך ברחובותיה, או יותר נכון נוסע בה על אופניי, אני מתפעל מהנשמה שלה: בכל פינה יש קריצה, לכל שכונה יש אופי. בורגנית, היפסטרית, מגניבה – כל אחת והקטע שלה".

נדל משתמש בטכניקה של הדפסי משי, ובין היתר יצר סדרה של המוסיקאים האהובים עליו, כמו בלר, Bat for Lashes והביטלס. חלק מההדפסים הוצגו בתערוכה בגלריה בעיר, וגם הודפסו על חולצות. "לפני כשנה עיצבתי כרזה לכבוד יום ההולדת ה-100 של תל אביב", מספר נדל איך הפרויקט התחיל, "ובחודשים האחרונים החלטתי לבדוק איך היא תיראה בגרסת הדפסי משי. כל כך אהבתי את התוצאה שהחלטתי להוסיף פריטים". נדל מגדיר את נקודת המוצא של העבודות שלו כ"מיקס" בין כל מה שיש בתל אביב – בין הבניינים לבין מי שגר בהם, בין הבניינים לבין עצמם –"זה מה שהופך את העיר למה שהיא", הוא אומר.

הדפסי משי תל אביביים בעיצוב רון נדל – כרזות – 90-140 ש"ח, סימניות – 10 ש"ח, גלויות – 5 ש"ח
ניתן לרכוש במרכז הבאוהאוס (דיזנגוף 99, תל אביב) או בחנות של רון נדל ב-Etsy

[PSGallery=6i1iv4cm7p]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה