07 ביולי, 2011

תן לשים ת'ראש על דיונה

אורי בנדורי שם בצד לרגע את לונדון וניו יורק, וזורק אתכם לחופשה באוירה אחרת לגמרי: מרוקו, ג'יפים ומדבר

מרוקו מתקשרת עם דברים שונים – ערים צבעוניות, מופלטות וטאג'ינים, אבל לא בהכרח עם טיולי ג'יפים. אז נסענו לשם בדיוק בשביל זה. טיולי ג'יפים זה לא לכל אחד, או אם נדייק יותר, לא לכל אחת (וכמובן שמלכות המדבר שבין הקוראות לא כלולות). מדובר בטקס די גברי באופיו, עם הרבה רעש, ליכלוך וריחות לא ממש נעימים. בגירסה שלנו נוסעים מהר בדרכים גרועות, לא ממש בטוחות ומדי פעם נתקעים (אם נוסעים בחול, או סתם כי הג'יפ מתקלקל). ישנים במלונות כוכב אחד בעולם השלישי ואוכלים אוכל די בסיסי. מפאת כבוד הקוראים לא נפרט את קשיי ההיגיינה. בקיצור – גן עדן אמיתי. מגיעים למקומות מדהימים, שאין בהם מיליוני תיירים, פוגשים את הילידים האמיתיים של הארץ, וחווים את הטבע בצורתו הבסיסית והאמיתית. בנוסף, זוהי חוויה אמיתית לחובבי (וחובבות) ההגה שבינינו, נהיגה כיפית שאין אפשרות לחוות אותה אחרת.

 

מפרפרים במדבר. טיול ג'יפים במרוקו

 

אנחנו טיילנו בעיקר בהרי האטלס ובשולי מדבר הסהרה, במקום בו עבר מרוץ פאריז-דאקאר המיתולוגי. הרי האטלס יפים מאד, עם פסגות מושלגות, עמקים מעובדים ונחלים זורמים. גרים בהם הברברים, שהם תושבי הארץ המקוריים, שגרים בבתים פשוטים המגובבים ביחד על מדרונות הוואדיות. הם אנשים עניים אבל לבושים בצבעוניות רבה, המון כחול ואדום, בעיקר בגדי הנשים. הגברים לובשים מן שמלת צמר ארוכה, עם ברדס מחודד על הראש, שדי דומה לגונבי הרובוטים מסרטי "מלחמת הכוכבים" של לוקאס. ושוב מיתרונות הג'יפים – ניתן להגיע לכפרים הפחות מתויירים בהם האנשים אותנטיים ונחמדים להפליא. המרוקנים בכלל הם עם עליז ונעים במיוחד, מחייכים ומנופפים לשלום. כשנכנסים לחולות המדבר פוגשים את הטוארג, שהם הגרסה המקומית לבדואים שלנו. הם לבושים בצבעוניות רבה עוד יותר עם תרבושים כחולים ובולטים. פגשנו במשפחה טוארגית באמצע המדבר, גבר אחד, 3 נשים מקסימות וערמת ילדים יפים במיוחד. טיילנו בגן הירק, שתינו תה מחורבן, וחילקנו מתנות לילדים. כמעט קולוניאלים, ועדיין באווירה נחמדה. האוכל כמעט תמיד טעים מאד, המון ירקות ובעיקר טאג'ינים (שזה תבשיל קדרה עם או בלי בשר), לפחות פעמיים ביום.

 

נסיכי המדבר. טיול ג'יפים במרוקו

 

קשה לארגן טיול כזה לבד. אנחנו מטיילים כבר כמה שנים עם עופר מחברת "4X4", והוא אירגן והפיק את הטיול כולו. נוסעים במכוניות מקומיות, שהיו במצב די טוב בטיול זה, וישנים במלונות בדרך. זה שילוב בין טיול לחווית נהיגה, ועופר טוב מאד בהדרכת שניהם. תקבלו בנוסף לנופים ולאנשים גם הדרכה בסיסית בנהיגת שבילים מהירה, בנסיעה בחולות, ובחציית דיונות. ושוב – זוהי חוויה מאד שונה מטיול מאורגן לשוק במרקש ופאז, ומי שאוהב, יהנה מאד. וכן, היינו גם בשוק במרקש, שמישהו אחר יכתוב על זה.

 

טיול ג'יפים (בן 9 ימים) למרוקו – 1,980 יורו (הטיול הבא יוצא באוקטובר 2011)
לפרטים נוספים – היכנסו לכאן. אתר השטח הישראלי – www.4×4.co.il

 

[PSGallery=6x6w6wufu5]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה