15 ביוני, 2011

תראו מה קראנו

חברי מערכת מרמלדה ממליצים על הספרים האהובים עליהם. פרויקט חגיגי לכבוד שבוע הספר העברי

הממליצה – ענת בנדורי.

הספר – "היינו העתיד", מאת יעל נאמן. הוצאת אחוזת בית, 216 עמ', מחיר מומלץ – 88 ש"ח.

דבר הממליצה – "למרות שאני לא קיבוצניקית, התיאור הקולח והבהיר של ריח שרף עצי האורן והמציאות במהלך שנות ילדותה (60'-70'), מזכירים לי בצורה מדויקת חוויות אישיות שלי מאותן שנים. דרך העיניים שלה הצלחתי להבין יותר טוב את כל החברים 'הקיבוצניקים לשעבר' שלי, כולל בעלי."

כמה זמן לקח לי – "נמרחתי איתו שבועיים למרות שאפשר לגמוע גם ביומיים".

"ארץ חדשה" - אקהרט טולה

הממליץ – עופר שני.

הספר – ארץ חדשה מאת אקהרט טולה. הוצאת אופוס, 250 עמ', מחיר מומלץ – 76 ש"ח (או 53.20 ש"ח באתר ההוצאה).

דבר הממליץ – "עבור אדם שבכל בוקר שואל את עצמו מי הוא ומהו ייעודו האמיתי בעולם אליו נולד – החדש של אקהרט טולה, המורה הרוחני הלוהט ביותר באמריקה כרגע, עושה את העבודה. זה מעין מדריך להישרדות רגשית ופיזית במציאות של ימינו. זה ספר מעורר ומרחיב תודעה".

כמה זמן לקח לי – "לקח לי שבוע לגמור אותו תוך כדי סימון עמודים מעניינים במיוחד. אני עדיין חוזר לעמודים האלה לפעמים".

 

 

 

Awkard Family Photos

 

הממליצה – יעל בן יהודה.

 

הספר – "Awkward Family Photos", מאת Mike Bender & Doug Chernack, מחיר מומלץ (באמאזון) – 9.14 דולר 

דבר הממליצה –
"לאמריקאיים יש קטע בלתי מוסבר עם צילום תמונות משפחתיות מבוימות, עניין אשר לרוב מוביל לפריים מבהיל, מפדח, מצחיק ופשוט פרייסלס. הספר הזה מרכז את הבסט של הבסט, מצליח להעלות חיוך דף אחרי דף, כולל הסברים חביבים לצד כל תמונה על הנסיבות שהובילו לכך שאבא מצולם שיכור או סבתא נתפסה מחופשת לטרנסית, ובעיקר – הספר גורם לתמונות שלנו מפסח להראות שפויות לחלוטין. למי שלא משיג אותו (אנחנו קנינו ב"המגדלור") יוכל להסתפק באתר הרשמי של הספר, להוסיף תמונות משפחתיות הזויות משלו ולדמוע מצחוק".

כמה זמן לקח לי – "רבע שעה, לא כולל הצחוקים שאחר כך".

וגם (בכל זאת, מדובר בשבוע הספר העברי):

"ביום שהמוסיקה מתה" - אופיר טושה גפלה

הספר – "ביום שהמוסיקה מתה", מאת אופיר טושה גפלה, הוצאת כתר, 399 עמ', מחיר מומלץ – 92 ש"ח.

דבר הממליצה – "אני מכורה אמיתית לכל מה שאופיר כותב, מאז ספר הביכורים המשובח והמקורי שלו "עולם הסוף" (שגמעתי תוך ימים ספורים, ואף קניתי באותה שנה לכל חבריי) ועד היום. וגם פה, הדמיון, השפה, הדמויות והיכולת ליצור עולם חדש מאפס – חוזרים בספרו הרביעי – ובענק. הפעם אנחנו מתוודעים לסיפורה של העיר הדמיונית אינוביל (כולל לדף הוויקיפדיה שלה!), אשר כל תושביה נחשפו בזכות נער מסתורי אחד לתאריך מותם המדוייק – וחייהם מושפעים מכך בהתאם. כולם, מלבד דורה מאטר, גיבורת הספר, שאינה שותפה באופן יוצא מן הכלל לגורל מוזר זה, ומעבירה את ימיה ואת רגשות הבדידות שלה, בעזרת מוסיקה משובחת ושירים בלתי נשכחים (אמיתיים) שכולנו מכירים – ושזורים לאורך כל הספר".

כמה זמן לקח לי – "חודש. בעיקר בגלל שלא רציתי שייגמר".

 

 

 

 

"סבתא, עוד פעם!" - עדנה מזי"א

הממליץ – איתי מורג.

הספר – "סבתא, עוד פעם!", מאת עדנה מזי"א, הוצאת כנרת-זמורה-ביתן, 26 עמ', מחיר מומלץ – 68 ש"ח.

דבר הממליץ – "אורי מבלה סופשבוע אצל סבתו התל אביבית הקולית. הם מבקרים בגינה הציבורית, רוכבים עם הבמבה בשדרות רוטשילד והולכים לים. הספר מעביר את החוויות של הסבתאות התל אביבית הצעירה שיכולה להיות, אליבא דה עדנה, גם די מתישה.

כמה זמן לקח לי – "עשר דקות מהנות ועוד נמנום ארוך על המיטה של הילד".

 

 

 

 

"בוהן הפנדה" - סטיבן ג'יי גולד

 

הממליץ – אורי בנדורי .

הספר – "בוהן הפנדה", מאת סטיבן ג'יי גולד, הוצאת כנרת-זמורה-ביתן, 323 עמ', מחיר מומלץ – 89 ש"ח.

דבר הממליץ –  "סטיבן גולד הוא מדען, ביולוג וחוקר תולדות הטבע שהרבה לפרסם ספרי מדע פופולרי. ספריו הם בעצם אוסף ממאמריו במגזין Natural History. הוא מאמין גדול בתורת האבולוציה (כמו כל המדענים) ונהנה להראות את כוחה המופלא בעולמנו. הוא כותב נפלא, ואם אתם אוהבי טבע וסקרנים, הוא יוליך אתכם בבטחה בדרך לפתרון תעלומות מדעיות. אין צורך בידע מוקדם וגולד עושה כל שביכולתו לפשט ולהסביר (אין מתמטיקה, מבטיח). בספר זה הוא עונה כהרגלו על שאלות מן הסוג: מדוע נולדים גברים ונשים במספרים כמעט זהים? כיצד משקפת התפתחותו של מיקי מאוס את התפתחותנו שלנו? מה אפשר ללמוד מן ה'בוהן' הפלאית של הפנדה? ויש גם את מלחמת בני אור בבני חושך: הטובים הם המדענים והרעים הם הבריאתנים, אותם אנשים המאמינים שאלוהים ברא את הכול (זה התרחש אגב לפני חמשת אלפים שנה, הרבה אחרי שאיש המערות הסתובב בכרמל, שלא לדבר על הממותה)".

כמה זמן לקח לי – "שבועיים (לקוראים זריזים ומרוכזים)"

 

 

 

"120 הקלאסיקות של שי-לי" - שי-לי ליפא

הממליצה – מיכל גלר.

 

הספר -"120 הקלאסיקות של שי-לי ליפא", הוצאת אנגל ליפא שי-לי, מחיר מומלץ – 129 ש"ח.

דבר הממליצה – "הבשלנית שי-לי ליפא לא ממש מכירה אותי אבל עושה רושם שהיא מבינה ללבי. היא יודעת שאני אולי לא מלכת המטבח אבל שאני אוהבת לחמם את האווירה בבית עם ריחות מגרים. היא יודעת שאין לי זמן לבישולים ומנחשת את החרדה שלי ממתכונים מסובכים. היא בטוח יודעת שיש לי ילדה קטנה ואנינה שאוהבת הפתעות באוכל שלה. אגב, יש סיכוי שהיא יודעת שאין לי מיקסר. ולכן היא כתבה בשבילי, ובשביל כל שאר האנשים שאוהבים לבשל טעים ובלי דרמה, את הספר "120 הקלאסיקות של שי-לי", ובו 120 מתכונים מעולים למאכלים קלאסיים יותר ופחות. התחילו בעוגת הלימון המצוינת. קפצו לסלט הפסטה. עברו לבולונז המעולה. המשיכו לעוגת גבינה קרה עם פירות שקוטפת את כל המחמאות. טיילו בין הדפים בתיאבון רב".

כמה זמן לקח לי – "כיאה לספר בישול, הוא נפתח ונסגר כמו מניפה".

 

 

MARIPOL: Little Red Riding Hood

הממליצה – מיכל רונאל .

 

הספר – "Maripol: Little Red Riding Hood", מאת Maripol, מחיר מומלץ (באמזון) – 42 דולר.

דבר הממליצה – ספר שולחן קפה של הסטייליסטית הצרפתייה/ניו יורקית (ממוצא מרוקאי, אגב) מריפול, שאחראית ללוק האגדי של מדונה ב-Like a Virgin ולחלקים לא מבוטלים מהמראה שגיבשו לעצמן דבי הארי וגרייס ג'ונס (!). יותר מספר, מדובר באלבום תמונות נדירות ושלל שרטוטים אייטיזיים יקרים מפז משולחן העבודה של הגברת, כולל דפים שנלקחו היישר ממחברת העיצוב שלה ונותרו באותו פורמט (כן, מין מיני-מחברת לבנבנה באמצע הספר). יש גם ראיון מסכם שעורך איתה מארק ג'ייקובס, והשמחה גדולה.

כמה זמן לקח לי – "זמן קריאה של ספר שולחן קפה קלאסי – בערך כשעתיים של עיון מהנה".

להזמנה מאמאזון; לעיון נוסף

 

 

"גן הדובדבנים" - לאה גולדברג

 

הממליצה – נועה דנציגר.

הספר – "גן הכוכבים", מאת לאה גולדברג, איורים אילת שרון, הוצאת ספריית הפועלים, 33 עמ', מחיר מומלץ – 69 ש"ח (או 42 ש"ח באתר ההוצאה).

דבר הממליצה – "מאז שרכשתי את הספר הזה, שיצא לכבוד יום הולדת 100 למשוררת/סופרת המופלאה הזאת, אני ממש משתוקקת להקריא לילדים סיפור לפני השינה (את הסיפור הזה כמובן…) ספר נפלא ומרגש שעושה חסד עם המילים, השפה, הדמיון והילדות. הנאה צרופה. גם האיורים מקסימים".

כמה זמן לקח לי – "עשר דקות לא כולל הפרעות".

 

 

"אמנות המדיטציה" - מאתייה ריקאר

 

הממליצה – גליה אלוני דגן.

הספר – "אמנות המדיטציה", מאת מאתייה ריקאר, תרגום: דן דאור וגבי סילון, 218 עמ', הוצאת חרגול, מחיר מומלץ – 74 ש"ח.

דבר הממליצה – "קשה להתמסר למדיטציה. קשה עוד יותר לוותר על הציניות, הסקפטיות והרעש הפנימי. אבל בכל פעם שהצלחתי (למצוא את הזמן, לשבת בשקט) תוגמלתי מיידית. כל מה שהבטיחו – מחשבה צלולה יותר, תשובות ברורות יותר, קצת יותר שקט – הכל היה שם, מעל ומתחת להכרה.
בספרו החדש והבלתי-מתחכם מצליח מאתייה ריקאר להסביר בגובה העיניים מה הופך את המדיטציה לכלי יעיל, זול וזמין כל כך, והוא משלב הסברים פילוסופיים בלתי-טרחניים עם הנחיות ותרגילים שיאפשרו גם לספקנים גדולים להתנסות באושר פשוט".

כמה זמן לקח לי – "קראתי את הספר תוך שעתיים, ממש לפני השינה, והבטחתי לעצמי להקפיד על תרגול קבוע יותר. כבר ממחר."

 

 

 

 

"קציצות" - אילן הייטנר

 

הממליצה – קרין לוי. 

הספר – "קציצות", מאת אילן הייטנר, הוצאת מודן, מחיר מומלץ – 84 ש"ח.

דבר הממליצה – "כתוב בצורה קלילה וזורמת שפשוט כיף לקרוא. מספר על סוף תקופת הרווקות של גיבור הספר מנקודת מבטו, מספק למין הנשי הצצה אותנטית למוח הגברי הישראלי, ומציף על הנייר את המחשבות הכי שטחיות שעוברות לכל אחד ואחד בראש מדי יום. נכנס לקטגוריית הספרים שנבלעים מהר תוך כמה ימים ואחרי שנה אפשר לקרוא ושוב ולהנות באותה מידה".

כמה זמן לקח לי – "48 שעות של תובנות מדאיגות בנוגע למח הגברי."

Mike Bender (Author), Doug Chernack

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה