06 ביוני, 2012

17 ספרים

ספיישל שבוע הספר העברי: כמיטב המסורת, ביקשנו מחברי מרמלדה להמליץ על ספר אהוב, וגם חנות ספרים אהובה. קיבלנו חזרה בוק ריפורט מלא ו-17 המלצות אולטרה-אישיות

הממליצה – מירי חנוך

הספר
– "כל מה שעולה מתכנס" מאת פלאנרי אוקונור (תרגום: ליה ניר-גד), הוצאת מחברות לספרות, 252 עמ', מחיר מומלץ – 92 ש"ח.

דבר הממליצה – "בשביל תולעים כמוני, שבוע הספר הוא פשוט הזדמנות להעשיר את הקומפוסט של הנפש מכורת הקריאה. וככה יצאתי לי בגיהנום החום של 2 בצהרי שישי, אחוזה בקטנה, יד ביד אל "המגדלור". הגענו מזיעות וצמאות למים ולספרים חדשים. עוד היא יושבת בפינת הקריאה האיכותית של החנות העצמאית, וחורשת את כל כתבי אנתוני בראון (חוץ מ-"גורילה" שהיא מכירה בעל פה), הניחה בידי המוכרת החכמה את "כל מה שעולה מתכנס" של פלאנרי אוקונור, בכירת הסופרות הדרומיות, ורג'יניה של ארצות הברית שמתה מזאבת בגיל 39 והותירה אוצר ספרותי נדיר. נשבעת לכם שאחרי כל סיפור שלה אני מרגישה את הנפש משתנה כמו פלסטלינה. אז מכל הספרים שקראתי אני בוחרת להמליץ עליה, ושייסלח לי אלוהים על התגלית המאוחרת הזו. אגב, היא פרצה לתודעה לראשונה בגיל 6 כשהצליחה לאלף תרנגולת ללכת לאחור. לדבריה, היה זה השיא של חייה, ומאז הכול היה אנטי קליימקס. היא חיה בשנים השחורות של אמריקה הגזענית, ובשנות השינוי. מעולם לא הצטערתי כל כך על מותה המוקדם של סופרת כמו על פלאנרי אוקונור. ועכשיו אלך לחפש את "אדם טוב קשה למצוא", שלה. לא יהיה קל למצוא אותו בישראל של 2012. אבל אני מלאת תקווה".

איפה אני קונה ספרים? "ב-"תולעת ספרים" (מאז"ה 7, ת"א), ב-"המגדלור" (הרכבת 4, גן החשמל), ובחנות סודית בשם "דותן ספרים" (סמטת עין ורד 6, תל אביב) – בלאגן ידידותי למשתמש, מוכרת מקסימה ומחירים הכי נמוכים בעיר בלי להפוך את הספרים לשוק".

 

 

 

קיצור תולדות האנושות - יובל נח הררי

הממליץ – עופר שני

הספר – "קיצור תולדות האנושות", מאת יובל נח הררי. הוצאת דביר, 447 עמ', מחיר מומלץ – 94 ש"ח.

דבר הממליץ -"ספר מרתק על ההיסטוריה האנושית. גרם לי להבין כמה מעט אנו יודעים או אפילו שואלים על מה שהתרחש פה לפני 10,000 ו- 20,000 שנה. מידע מרתק אודות חברת הלקטים-ציידים, על המהפיכה החקלאית (שבעצם הפכה את כולנו לעבדים), על תחילת השימוש בכסף ומטבעות ועוד ועוד דברים חשובים מאוד להבנת מצבנו היום. הספר מכיל מידע רב ומומלץ לקרוא בו על פני תקופה ממושכת של חודש לפחות. קריאת חובה! קיבלתי את הספר מתנה מחבר, ואז מיד הלכתי לקנות 3 עותקים נוספים (ב"צומת ספרים" בגעש, לא נעים לומר) וחילקתי אותם לחברים".

איפה אני קונה ספרים? "ב-"המגדלור" בתל אביב וגם בחנות של הוצאת הספרים "אסיה" במרמלדה מרקט".

 

 

 

 

המתים והחיים מאוד - תמר גלבץ

הממליץ – גל אוחובסקי

הספר – "המתים והחיים מאוד", מאת תמר גלבץ, הוצאת חרגול, מחיר מומלץ – 94 ש"ח.

דבר הממליץ – "תמר גלבץ היא חברתי הטובה. ענתי בנדורי שעיצבה את העטיפה היפה והמדויקת כל כך של הספר "המתים והחיים מאוד" היא גם חברתי הטובה והוותיקה ביותר וגם ממקימות 'מרמלדה'. אני מודיע את כל זה מראש, כדי להיפטר מהאינפורמציה הזאת, שהיא באמת לא רלוונטית, כי ספרה השלישי של תמר גלבץ הוא קצת "פנטזיה" של וולט דיסני בגרסה הספרותית. גלבץ היא הקוסם הגדול והיא מרקידה מילים ודימויים, במופע ראווה שאין דומה לו. חיפה של תחילת אמצע שנות השישים קמה אצלה לתחייה, והיא אמיתית ונגישה כל כך עד שגם אדם כמוני ששונא חלבה, מרגיש בפה את טעם החלווה שהגבורה והוריה יורדים לקנות בעיר התחתית. וכדי שזה לא יהיה רק נוסטלגי, גלבץ מציגה גם את ההווה של הגיבורה, שכולל חיי מין סוערים, והקשבה לחיי מין של אחרים, וגם כאן, אתה יכול ממש להרגיש את דפיקות הלב של שני המשתתפים במחול המיני. "המתים והחיים מאוד" הוא עצוב ושמח, מופנם וצעקני, ובעיקר תופס אותך בעורף ומטלטל אותך, משל היית גור חתולים קטן. ספר שממש אסור להחמיץ".

 

 

 

The selby in your place - Tod Selby

הממליצה – מיכל גלר

הספרThe Selby Is In Your Place,  מאת טוד סלבי, הוצאת Harry N. Abrams, Inc., מחיר מומלץ – 220 ש"ח (ב"המגדלור" או 23.10 דולר באמאזון).

דבר הממליצה – "אחד הספרים הכי מגרים ששואב באופן קבוע את מי שבא להתארח אצלי, ומאפשר לי להמשיך לעשות את מה שעשיתי קודם (בקרוב המדריך פרי עטי – כיצד לארח במינימום מאמץ)".

איפה אני קונה ספרים? "אחת החנויות האהובות עליי היא "ליריק". חנות מקסימה ברמת השרון, שכבר לא קיימת כמה שנים, אבל אני נזכרת בה לעיתים קרובות מאד".

 

 

 

משחקי הכס - ג'ורג' ר.ר. מרטין

הממליץ – אורי בנדורי

הספר – "משחקי הכס", ג'ורג' (רייצ'מונד ריצ'רד) מרטין (תרגום: עידית שורר), הוצאת אופוס, 766 עמ', מחיר מומלץ – 98 ש"ח.

דבר הממליץ – "פנטזיה היא בן (או בת) של ספרי המדע בדיוני, שהוא עצמו בן לא ממש מוכר של הספרות. זה איכשהו נראה שייך לספרות הילדים וחלק ממנה הוא אומנם כזה. יתכן שקהל הקוראים הנאמן גם הוא מעט ילדותי, אבל ניקח זאת כמחמאה (בתרגום קלוקל מאנגלית). כמו במקרים דומים ('שר הטבעות' כדוגמא האולטימטיבית), הקולנוע (או הטלוויזיה במקרה זה), גרמו להגדלה משמעותית בעניין הציבורי. "משחקי הכס" (אצלנו משודרת כעת העונה השנייה), היא סדרה מצוינת של HBO, שהופקה על בסיס ספרו של ג'ורג' ר. ר. מרטין – ובדיוק עליו (ועל הסדרה כולה) רצוני להמליץ.
מרטין יצר עולם פנטזיה שלם, שנראה כמו ימי הביניים מעורבב עם ג'ינגס חאן, האחים גרים, מיתולוגיה נורדית ועוד. זה נפרס על 7 (!) ספרים עם 400-500 עמודים בכל אחד, ובלי לגלות כלום, יש עדיין עניינים לא סגורים גם בסופם. יש המון דמויות אך כמה מהן מלוות את הסדרה כולה ומתפתחות בתוכה. זה בוטה ודי אלים, אבל כתוב היטב, ומותח. הגיבורים אינם חד מימדיים, כמו שלעיתים קורה בספרות כזו, ולרוב יש להם פגמים רציניים או שהם חלק ממיעוט. בלי להרוס, יש גמד, ממזר, נכה, שמן, אישה גברית ואישה שמחתנים אותה כמו חפץ. כולם כמובן חורגים מהמקום שהוקצה להם כנגד כל הסיכויים. רוב הדמויות היותר שליליות הם זכרי אלפא כוחניים ומגעילים (אם כי יש גם נשים כאלו). אם אתם אוהבים את הז'אנר, זו צלילה מהנה וארוכה, בכל מקרה אין צורך לקרוא את הסדרה כולה. אגב, "משחקי הכס" הוא למעשה שם הספר הראשון והסדרה כולה נקראת "סיפור של אש ושל קרח".

איפה אני קונה ספרים? "בדרך כלל ב-"צומת ספרים" בגעש, שחוץ מזה שהיא קרובה לעבודה שלי, היא חנות ענקית, ריקה מקונים, עם מוכרים מנומנמים וידידותיים. בנוסף יש להם מדף גדול במיוחד לספרות פנטזיה".

 

 

הקרקס הגדול של הרעיונות - מיקי בן כנען

הממליצה – שלומית כהן אסיף

הספר – "הקרקס הגדול של הרעיונות" מאת מיקי בן-כנען, הוצאת אחוזת בית, 422 עמ', מחיר מומלץ – 98 ש"ח.

דבר הממליצה – "כשסיימתי את קריאתו של הרומן הראשון  "אם החיטה" של מיקי בן כנען, הייתה בי ציפיה לספרה הבא. והוא אכן הגיע. חבר שהוא תולעת ספרים אמיתית הביא לי מתנה נפלאה את  "הקרקס הגדול של הרעיונות". בשביל זה צריך חברים!  העלילה ראשיתה בחבורת זמר בבית אבות ירושלמי המזמרת כ-15 שנה, ובמכתב המגיע לנכד פינקי המספר לו על מות הסבתא, אחת מחבורת הזמר. לכאורה מדובר בחבורת זמר המתגבשת במקרה בבית אבות, אך לא כן הדבר. ליאון, הגיבור הראשי של הרומן, מודה  שהוא מתעקש לסגור מעגלים ולספר את סוד חייו: "סוד של ילד המתמשך עשרות שנים, צומח להיות אישיות שלמה. הסוד הוא האדם, והאדם הוא סוד". והספר הזה הוא פרוקם של סודות לפרודות. מיקי בן-כנען באה מן התיאטרון. היא נותנת לקורא כרטיס הזמנה לדרמה פיוטית, משוגעת  ומותחת, השזורה בתכתובת, בציטוטי שירה ופזמון. ומה שמושך ונפלא בספר הוא המוסיקליות של השפה. כמה כיף ששפת המקור של הקרקס הזה היא עברית!".


איפה אני קונה ספרים?
"כאמור, את הספר הזה קיבלתי מתנה מחבר שמתעקש לרכוש ספרים (שאינם במבצע, אלא במחירם המלא) ורק בחנות קטנה ומטריפה, ברחוב צדדי בחולון, בשם "ספרי מדי".

 

 

 

Eco-Friendly Creating With Kids - Kate Lilley

הממליצה – מיכל רונאל

הספר – "Eco-Friendly Creating With Kids" מאת קייט לילי. הוצאת Ryland, Peters & Small Ltd, מחיר מומלץ – 22.21 דולר (דרך Book Depository).

דבר הממליצה – "ייתכן וכותרת הספר מצביעה על קהל קטנטנים שהוא מיועד אליו, אבל אל תטעו: מבוגרים שחולים על שרשראות נייר צבעוניות ייהנו ממנו לא פחות (סוד: ולמעשה, אף יותר)".

איפה אני קונה ספרים? "ממליצה בחום על The Book Depository – מעין מחסן ספרים בריטי בממשק לא סקסי במיוחד, אבל למי אכפת? אפשר למצוא שם כמעט כל כותר שמחפשים, והמשלוח חינמי (!) וסופר-מהיר".

 

 

 

 

 

סטיב ג'ובס - וולטר אייזקסון


הממליצה
– ענת בנדורי

הספר –  "סטיב ג'ובס" מאת וולטר אייזקסון (תרגום: אלה בשן ונעמי כרמל), הוצאת מודן, 667 עמ', מחיר מומלץ – 128 ש"ח.

דבר הממליצה – "המחשב הראשון שלי היה "מקינטוש" – כן זה מהפרסומת המפורסמת של רידלי סקוט. מאז ועד היום אני עם Apple וסטיב ג'ובס, עדיין מאוהבת ב-product שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי המקצועיים והאישיים. שקעתי בספר בטוטאליות עד כדי הזנחה של סדרות הטלוויזיה ממכרות ומשחקים בiPhone. כמי שמכירה מקרוב כל כפתור, קימור ופולדר התענגתי על כל שפע הפרטים בספר על שלבי העיצוב והפיתוח של המוצרים.
מעבר לפן האישי, הספר מספק הצצה מרתקת לעולמות שונים מרכזיים בתרבות של המאה ה-20 וה-21 (סטארט-אפים / חברות ענק אמריקאיות /אינטרנט/ מחשבים/ טכנולוגיות /עיצוב /מוזיקה /ספרות /קולנוע ואנימציה /תקשורת סלולרית) וגם לאישיות הכריזמטית והלא קלה של ג'ובס (הסיפור המשפחתי / יחסים אישיים מורכבים / זן בודהיזם ותזונה קיצונית). איזקסון סוקר את היכולת הנדירה של ג'ובס לחדש בכל כך הרבה תחומים תוך כדי שמירה על רמה מדהימה של אסתטיקה ושימושיות, ומציג גם את הצדדים הקשים והבעייתיים באישיותו המורכבת. התשוקה, האהבה, הנחישות והיסודיות של ג'ובס הם מקור השראה עצומה עבורי, ובלי קשר לתחומי העיסוק והעניין שלכם, ממליצה גם לכם לצלול ל-667 העמודים ולהתרגש מכל אחד מהם. לחוויה המושלמת – נסו לצפות בסרט "סטיב ג'ובס: הראיון האבוד" שהוקרן במסגרת דוק אביב השנה".

איפה אני קונה ספרים? "ברשתות הגדולות, כמובן – בלי העדפה מסויימת, איפה שמזדמן לי ויש חניה. אבל משתדלת גם ב-"תולעת ספרים" הנהדרת, וב-"ספרים בבזל" של חיים טלר".

 

 

סטונר - ג'ון ויליאמס

 

 

הממליצה – עטרה אופק

הספר – "סטונר" מאת ג'ון ויליאמס (תרגום: שרון פרמינגר), הוצאת ידיעות ספרים, 294 עמ', מחיר מומלץ – 98 ש"ח.

דבר הממליצה – "האחרון שקראתי היה "סטונר" מאת ג'ון ויליאמס, בתרגומה הנפלא של שרון פרמינגר, גורם לקורא לשכוח כליל שהספר לא נכתב בעברית במקור. ויליאם סטונר אולי נראה לסובביו כעשוי מאבן, כשמו – איש נוקשה ומגושם, קר ואדיש, המסור כולו לעבודתו בלבד; אבל הקורא שמלווה בשקיקה את חייו, המתוארים כאן ברגישות לכל ניואנס דק מן הדקים של רגש, נפעם מול מניפת התחרה הנפרשת בלבו של הגבר המזדקן, ונמס כליל כשהוא מתאהב ולומד לאהוב: "בשנתו ה-43 למד ויליאם סטונר את מה שאנשים אחרים, צעירים בהרבה, למדו לפניו: שהאדם שאוהבים בתחילה אינו האדם שאוהבים בסוף, ושהאהבה אינה יעד שמגיעים אליו אלא תהליך שבאמצעותו אדם אחד מנסה להכיר אדם אחר", ואז גם "החל להבין שאהבה היא לא חסד נשגב אך גם לא אשליה. הוא ראה בה פעולה אנושית מתהווה, מצב שנוצר ומשתנה רגע אחר רגע ויום אחר יום, באמצעות הרצון, התבונה והלב" (עמ' 201-202). "סטונר" מומלץ מאוד לשבוע הספר בעיקר כי קריאתו מזכירה לנו עם כל דף ודף מהי ספרות מעולה, ואיך אפשר לטוות אמנות במלים ולתאר בני אדם בצורה שאי אפשר להביע בשום צורה אמנותית אחרת. קיבלתי אותו במתנה, ומיד כשגמרתי הענקתי אותו במתנה לאמא שלי, שבתורה תעניק אותו במתנה לאנשים אחרים שהיא אוהבת. אבל אם בא לכם לשמח אנשים בספר שיצחיק ויענג אותם מכל הכיוונים, בלי הבדלי מין, גיל או עדה, אני ממליצה מקרב לב על "שיכון צדיקים" המקסים של נילי אושרוב. תענוג אמיתי. ותקנו ישר שלושה-ארבעה, כי אין ספק שיבוא לכם לשמח בו כמה וכמה מקורבים ברגע שתגמרו לקרוא".

איפה אני קונה ספרים? "כשגרתי בת"א הכי אהבתי את "תולעת ספרים". טרם גיליתי חנויות ספרים בפרדס חנה, כרכור והסביבה הנוכחית שלי, ואם יש חנות באום אל פאחם (או שלל הכפרים האחרים בסביבה) הן בוודאי מתחבאות טוב-טוב. כשמשהו חסר לי – אני מוצאת אותו ברשת בזול, אם ב-Bookme, ב-"סימניה" (משומשים) או אצל איתמר".

 

 

 

 

צלה של הרוח - קרלוס רואיס סאפון

הממליצה – מיה בר זאב

הספר – "צלה של הרוח" מאת קרלוס רואיס סאפון (תרגמה: ליה ניר-גד), הוצאת כנרת-זמורה-ביתן, 460 עמ', מחיר מומלץ – 89 ש"ח.

דבר הממליצה – "כי אין דבר שאני יותר אוהבת מזה שהשעה והמקום בהם אני נמצאת נעלמים כאילו לא היו כי אני בעולם אחר. אמנם זה ממש לא הספר הכי טוב שקראתי, אבל בריחה כייפית לעולם קסום של ספרים. וואו איזה כיף היה".

איפה אני קונה ספרים? "ב-"תולעת ספרים" ו-"המגדלור", אבל זה יהיה שקר לומר שלא קניתי הרבה ב"סטימצקי"…".

 

 

 

בת מונטסומה - הנרי רידר הגריד

הממליץ – איתי מורג

הספר – "בת מונטסומה" מאת הנרי רידר הגרד (תרגום: דליה למדני), הוצאת כתר, 258 עמ', מחיר מומלץ – 84 ש"ח.

דבר הממליץ
– "נוסטלגיה רחוקה לאחד הספרים היחידים שגברו  על האטארי 2600".

איפה אני קונה ספרים?
"רוכש ספרים ב"מרמלדה מרקט", כמובן, או כמה בנאלי, ב-"סטימצקי" מתחת לבית".

 

 

 

 

מר אל, כאן אנה - פין

הממליצה – נילי

הספר – "מר אל, כאן אנה" מאת פין (תרגם: אוריאל אופק), הוצאת זמורה ביתן, מסדרת "מרגנית", 185 עמ', מחיר מומלץ – 69 ש"ח.

דבר הממליצה – "ספר על אהבה, פשטות וחוכמה – מרגש ומעורר השראה שתמיד מפתיע לחזור אליו".

איפה אני קונה ספרים? "בספריה של ההורים שלי".

 

 

 

 

החיים אבידות הכרחיות ויתורים גורליים - ג'ודית ויורסט

 

הממליצה – גליה אלוני-דגן

הספר – "החיים – אבידות הכרחיות, ויתורים גורליים" מאת ג'ודית ויורסט (תרגום: תמר עמית), הוצאת הדר, 1988, 435 עמ', מחיר מומלץ – 89 ש"ח.

דבר הממליצה – "הספר הזה נשמע כמו ספר self help קלאסי, ולמען האמת זה בדיוק מה שהוא, אבל אל תדלגו עליו בגלל זה. גו'דית ויורסט, סופרת אמריקאית אינטליגנטית ומבינה-עניין, מסבירה בספר הקריא והמנחם הזה עד כמה האובדנים שאנחנו חווים במהלך חיינו (לא רק מוות: גם ויתור על חלום הוא אובדן. גם חבר שנשר לנו בדרך) חיוניים להתבגרות שלנו, ובמילים אחרות: כואב, אבל הכרחי. פרקים כמו פרק 12, שמתהדר בכותרת הקצרצרה "חברים מטעמי נוחיות וחברי נעורים וחברים מתקופת-מפתח בעבר וחברים בני דור אחר וחברים שבאים כשאתה מתקשר בשתיים בלילה" יספקו לכם לא מעט חומר למירקור בצהוב ולמחשבה, ואם אתם עדיין נשבעים שלא תגעו אפילו עם מקל בספר ממדפי ה"פסיכולוגיה בגרוש" – מה יש לומר? אובדן שלכם".

איפה אני קונה ספרים? "נסו להשיג אותו בחנות הספרים "הלפר" (אלנבי 87, תל אביב) – מקדש ספרי יד שניה בכמה שפות, שמאתגר את הזיכרון הפנומנלי של בעליו, מאפשר להימלט לכמה שעות קרירות מהמציאות המהבילה של 'שלוש בעשר' ומחזיר אהבות קודמות".

 

 

 

סיפורי אגדה - אוסקר ויילד

הממליצה – מורן אריה

הספר – "סיפורי אגדה" של אוסקר וויילד, הוצאת חנות הספרים, מחיר מומלץ – 78 ש"ח.

דבר הממליצה – "אוסף של אגדות אמיתיות, או: מדריך הישרדות בעולם לבעלי לב שביר. וגם כי כנראה מדובר בספר היפה ביותר שנכתב".

איפה אני קונה ספרים? " "חנות הספרים" בכפר סבא – חנות זעירה עם כמויות סיטונאיות של קסם. מומלץ ביותר למי שאוהב לקנות ספרים במקומות ספרותיים באמת".

 

 

 

אהבה בימי כולרה - גבריאל גרסיה מארקס

הממליצה – שירי הוד

הספר – "אהבה בימי כולרה" מאת גבריאל גרסיה מארקס (תרגום: ריטה מצר ואמציה פורת), 367 עמ', הוצאת עם עובד, מחיר מומלץ – 74 ש"ח.

דבר הממליצה – "כי אין על הכתיבה של גבריאל גרסיה מארקס, אין על אהבה, והמחשבה על ימי הכולרה גורמת לי להרגיש קצת יותר טוב לגבי הימים שאנחנו חיים בהם עכשיו".

איפה אני קונה ספרים? " 'שואלת' מהספרייה של ההורים".

 

 

 

 

הדלעת המופלאה - לנרט הלסינג

הממליצה – נירית אלשיך

הספר – "הדלעת המופלאה" מאת לנרט הלסינג, הוצאת עם עובד, 28 עמ', מחיר מומלץ – 58 ש"ח.

דבר הממליצה – "בעצם, אני ממליצה על ספר ילדים ישן שאני מאוד אוהבת להקריא לאוריה, הבן שלי. זה לא ספר שאני מכירה מילדות, אבל בהקראות לפני השינה גיליתי שהוא פשוט ספר הרפתקאות מקסים, שמספר על 2 דובים שמוצאים גרעין, שגדל והופך לדלעת, שהופכת לבית שלהם ומאפשרת להם להפליג ולעוף רחוק… האיורים המקסימים הם של סבנד אוטו".

איפה אני קונה ספרים? "ממליצה על חנות אינטרנטית של ספרי עיצוב (עדיין לא יצא לי לקנות בה, אבל בהחלט סימנתי לי שם כבר כמה דברים) – books.youworkforthem.com – יש כאן כמות אדירה של ספרי עיצוב, אופנה, קולנוע וכו' – מדהימים".

 

 

 

 

אנציקלופדיה של הרעיונות - דוד גורביץ' ודן ערב

הממליצה – יעל בן יהודה

הספר – "אנציקלופדיה של הרעיונות" מאת דוד גורביץ' ודן ערב, הוצאת בבל, 1326 עמ', מחיר מומלץ – 198 ש"ח.

דבר הממליצה – "היה לי עונג גדול ללמוד אצל שני המחברים של הספר, שהיו מרצים שלי בתואר לתקשורת ב'מכללה למנהל'. בערב ההשקה לספר, סיפר דוד גורביץ' איך לפני 13 שנה פנה לדן ערב במסדרונות המכללה והציע לו לנסח יחד חוברת מושגים לקראת העידן החדש, שתיקרא "מילוֹניום". מאז חלפו הרבה שנים וטיוטות, המושג מילניום התפייד והחוברת הפכה לאנציקלופדיה עבת כרס ומהפנטת, שפורשת בפני הקוראים את כל הערכים החדשים שראוי שיכללו באנציקלופדיה בת זמננו, כמו "אגדה אורבנית", "זיכרון קולקטיבי", "פטישיזם", "חיי היומיום", "זבל", "גיבור תרבות", "דוקו-אקטיביזם", "דיסני", "דראג", ועוד. עבורי הספר מתמצת את כל הקורסים שאהבתי להקשיב להם בתואר, כולל העברית, זווית הראייה, המילים והרעיונות שהכי פתחו לי את הראש ומקנים מתנה של ממש לקורא, שלא תקבלו מאף וויקיפדיה".

איפה אני קונה ספרים? "בסניף 'הספריה' של "צומת-ספרים" בדיזנגוף סנטר, בחנות "רובינזון" לספרי יד שניה, אבל הכי פינוק – סיבוב ב-"המגדלור".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה