08 ביולי, 2013

30 שנה, לך תזכור

צלם מארגנטינה תיעד במשך 37 שנים את משפחתו בפרויקט מרגש ומרתק, שרק ממשיך להתהוות. ילדים, תתכוננו לקלוז אפ

אתם יודעים איך הולך המשפט ההוא: "עוד לא קם המניאק שיעצור את הזמן…". ואם בתקופות חשוכות בחיינו (החטיבה, השירות הצבאי, ארוחות אצל החותנת) התפללנו שהזמן כבר יטוס לו, בשאר החיים – היינו נותנים הרבה כדי לעצור רגע.

הנה משפחה אחת, שאשכרה הצליחה: הכירו את דייגו גולדברג, צלם עיתונות מבואנוס איירס, איש משפחה, אבא אוהב, ובכלליות ג-א-ו-ן. בכל 17 ביוני (יום נישואיו), מאז 1976 ועד היום, מכנס דייגו את ארבעת חברי משפחתו (אשתו סוזי ושלושת בניו – ניקולס, מתיאס וסבסטיאן), מצלם בנפרד כל אחד מהם באותה פוזת פורטרט פרונטלית בשחור-לבן, ומוסיף לאלבום המשפחתי. עד כאן נשמע לא מסובך ומעט אובססיבי. אבל, מיום שהעלה את האלבום העצום לרשת, תחת השם "חץ הזמן" (The Arrow of Time) – כולם, כולל אנחנו (וחדשות ABC, ניו יורק טיימס, דר שפיגל, ועוד), החלו להבין את הפוטנציאל העל-זמני. משנה לשנה, כשעוברים לאט לאט על תמונות המשפחה, מרתק לראות מה בדיוק קרה לכל אחד לאורך 37 השנים שחלפו. כך למדנו למשל מתי הפכו הגולדברגים מזוג צעיר למשפחה, מה הבדלי השנים והגנטיקה בין שלושת הבנים, מי נעשה דומה יותר לאמא ומי לאבא, מה קרה לתסרוקות של סוזי לאורך הזמן (אהבנו את 1988-1990), מה קרה לקו הנסיגה של דייגו, ואיך ההבעה בעיניים נשארת תמיד תמיד אותו דבר (מרגיע). גם לאחר ששני הבנים הבכורים נישאו, חץ הזמן לא נשבר אלא התפצל, וכעת יש עוד שני אלבומים בהתהוות באתר (יאללה, סבסטיאן, מחכים רק לך).

היכנסו לפרויקט המהפנט של דייגו, עברו לאט לאט בין השנים, ותראו איך גם לכם מתעורר חשק להתחיל כבר מהערב מסורת משפחתית דומה (ילדים, חכו בסלון לקלוז אפ). בקרוב, האלבום שלנו: "צניחת עפעפיים – התהליך".

לצפייה בפרויקט המלא The arrow of time של דייגו גולדברג – היכנסו הנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה