08 בנובמבר, 2012

50 גוונים של ניצחון

יוצר קליפים אולטרה-מושקעים מישראל – משגע את הרשת, קוטף מועמדויות בטקס מוזיקה בעולם, ובעיקר – מעביר לנו בטיל את הזמן עד שהשליח יגיע

באווירת האופוריה ששוגרה אלינו היישר מהדודה מאמריקה, ובמסגרת פינתנו "איך נעביר את חמישי במהירות שיא עד שחותכים הביתה" – נתקלנו ביצירת וידאו מעולה שממחישה בדיוק את מה שאנחנו מרגישים כרגע. מדובר בקטע מיוחד במינו מאת אמן וידאו ארט ישראלי ומקורי בשם ערן אמיר, שהפך לאחרונה לסנסציית רשת בינלאומית. בקליפ האחרון שיצר (אנחנו אגב עשרים צפיות מתוך המיליון וכמה שכבר צבר מסביב לעולם), מתרחש הדבר המופלא הבא: ערן יושב בחדר ליד שולחן מלא בחפצים, שנראה במבט ראשון כאילו צולם הכי סתם באפקט שחור-לבן או עבר פילטר אפרפר כלשהוא. אך אם תחכו מספר שניות, יתחוור לכם שכל הסרטון מצולם מתחילתו ועד סופו בצבע אוריגינל, ללא שום טריק ממוחשב. כך שלמעשה כל מה שאתם רואים על השולחן ומסביבו, נבחר, הודפס או נצבע בקפידה בגווני אפור שונים ומתעתעים, כולל פניו של ערן. טירופיוס.

אחרי שהתעלפנו מהרעיון והאשליה הויזואלית, חפרנו עוד ועוד בערוץ היוטיוב של ערן ("כבר באים לישיבת תקציב, ברוריה תתחילי בלעדי…"), וגילינו קטעי וידאו מושקעים קודמים שיצר, כמו פרויקט "הפסנתר האנושי" (בו הקליט ערן עשרות אנשים שרים תו, מיקם את הקולות לפי הסולם שהפיקו ואיתם "ניגן" שיר מוכר); או למשל סרט שהכין בטכניקת סטופ-מושן על ידי הדפסת 1500 תמונות סטילס, שאת כולן מחזיקים פיזית 500 אנשים שונים בזה אחר זה, ויוצרים יחד קליפ בתוך קליפ. שווה לראות. אחד הקליפים שביים (יחד עם יונתן דגן ושלי כרמל) ללהקת J.Views של דגן, היה אפילו מועמד לפרס "הוידאו החדשני ביותר" בטקס O-music של MTV, וממש כעת מתחרה שוב על תואר החדשנות בתחרות UK Music Awards (דאבל ריספקט).

התרווחו אחורה, בקשו שלא יעבירו לכם שיחות, ותנו לצבעוניות לשטוף לכם את העיניים. אחרינו הסופה.

לחצו כאן לצפייה בוידאו (Black & White (in Colour (וכאן לצפייה במייקינג אוף, מאחורי הקלעים).
לעוד פרויקטים ועבודות – עברו לערוץ היוטיוב של ערן אמיר (הקליפ החדשני עטור המועמדויות ל-J.VIEWS – כאן)

 

[youtube DkX7-CcVLVw&feature=plcp]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה