23 בספטמבר, 2012

אנחנו הילדים של רוקח 73

עשינו את הבלתי יאמן ומצאנו מסעדה שמתאימה גם לסבתא שלנו וגם לבן דוד המגניב שגר בניו יורק - קבלו את רוקח 73. הצום יכול להתחיל ע-כ-ש-י-ו

אנחנו לא רוצים לצאת כפויי טובה, אבל עוד ארוחה ביתית אחת עם קיגל מופשר מהחג הראשון – אנחנו יורדים מהארץ. פתאום התחשק לנו נורא להתאורר מהפלסטיקים הרוטטים, להזמין את שתי החותנות לתלות את החזרת ולחגוג במטבח בראש אחר. כזה שיאפשר להן לזלול בלי לחשוב על ערמת הכלים שמתגבשת בכיור, והכי חשוב – עם חניה לכל אושפיז ואושפיז. טלפון אחד הוביל לשני, ובספונטניות בלתי אופיינית מצאנו את עצמנו מזמינים את ההורים ל"רוקח 73", המיקום הכי סמוי ומפתיע בתל אביב. 

המסעדה היפה והמרווחת של השף איל לביא, הוקמה לפני כמעט 5 שנים, בין מגרשי הטניס מול פארק הירקון, מטר לפני הפקקים והלחץ של אבן גבירול. לאחרונה נוסף למשפחה גם בר יין חדש בשם "רוקח-ים", בנמל יפו, ובשני המטבחים הצבעוניים והים-תיכוניים תקבלו תפריט מגוון עם דגש חזק על דגים ופירות ים טריים ומענגים, ומנות בנוסח פרובנס. אנחנו פתחנו עם ביסק סרטנים בשמנת וברנדי עשיר וטעים עד כאב (48 ש"ח), משם זלגנו לסביצ'ה מוסר ים מרענן עם עגבניות, כוסברה, בזיליקום ולאבנה (58 ש"ח), ומאפה לחם שטוח בשם פיסלדייה (Pissaladière) עם בצלים מקורמלים, אנשובי, גאודה ועשבי תיבול פרובנסליים (בתמונה למעלה). להתחתן איתו. מבושמים מיין, טעמנו אחד מהשני ביסים של סקלופס בקרם אפונה ושמנת, חלקנו טרטר שייטל טעים נורא, ניוקי ומוסר ים (מנה שעושה נעים בבטן), וגם את מרק הבויאבס המפורסם של לביא (כבוד!), שהוגש מרוכז וסמיך עם שלל מרשים של סרטנים כחולים, פילה דג, שרימפס, קלאמרי, ומולים – בקדרת פסטיס, עם עגבניות וזעפרן ולחם קלוי (ככה בונים מנת דגל, 135 ש"ח).  

בשלב הקינוחים, קפצנו ראש אל תוך פבלובה אביבית (עם נשיקות מרנג, קרם שוקולד לבן ופירות יער, 46 ש"ח), שסחררה אותנו עד החניה. צוהלים ונינוחים החלטנו – רוקח 73 היא מסעדה מושלמת לארוחות משפחתיות חגיגיות.  אפשר להזמין שולחן למפסקת? אז למתחלת?

מסעדת רוקח 73שדרות רוקח 73 (בצמוד למגרשי הטניס), תל אביב, טל': 03-7448844. פתוח מדי יום 12:00-עד לקוח אחרון.

 

 

כן, כן, אכלנו כזה בדיוק. סקופלס בקרם אפונה ושמנת של רוקח 73 (צילום: נמרוד גנישר)

 

 

 

טעים בקטע אחר. טרטר שייטל, רוקח 73 (צילום: נמרוד גנישר)

 

 

אל תשאירו אותו לבד אפילו רגע אחד. רוקח 73 (צילום: נמרוד גנישר)

 

 

 

 

כל מפסקת מבחינתנו. רוקח 73 (צילום: נמרוד גנישר)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה