10 באוגוסט, 2011

אתה ראשון יא קאסה

מסעדת Casa Nova מרכזת בתוכה את תמצית הקיץ כולה: מטבח נואבו-לטינו, שולחנות מול הים והמון סוגי סביצ'ה

כבר שנים שיש לנו תשוקה גדולה לשבת במקום נעים מול הים, בשעת השקיעה עם כוס בירה  ומשהו טעים ליד, וכל מי שראה את הסרט "שירלי ולנטיין" בטח יודע על מה אנחנו מדברים. ובעוד אנחנו סופרים על יד אחת את המקומות האהובים עלינו לאורך חופי תל אביב-יפו, נפתחה בשבוע שעבר ביפו סביצ'ריה חדשה שמאפשרת להגשים את החלום, גם בלי לנסוע ליוון ולבקש מהמלצר להזיז לנו את השולחן לחוף (רגע מכונן בסרט).

מסעדת CASA NOVA ממוקמת במבנה פרנציסקני שנבנה בשנת 1654 בנמל יפו ששימש בעבר כאכסניה לטינית להלנת צלבנים. המבנה היה שייך בתחילה לוותיקן ואח"כ לכתר הספרדי, וכבר אז נקרא קאסה נובה – "הבית החדש" (לא ייאמן מה לומדים כשקוראים את התפריט עד הסוף). השף ואחד מבעלי המקום, ניר דגן, שלמד בישול בדרום אמריקה ופלורידה, חלם לפתוח מקום שיהיה קרוב לחומרי הגלם הטריים שיגיש, והחליט להקים מטבח 'נואבו-לטינו' עם דגש על פרואני – ממש על שפת הנמל. הסגנון שהקסים את ניר ומבוסס על גילוי מחדש של המטבח הדרום-אמריקאי, התפתח למעשה כבר בשנות ה-80 משילוב הידע, הטעמים והטכניקות של תושבי פלורידה והמהגרים החדשים. זה אומר, שב'קאסה נובה' מחכות לכם המון מנות דגים טריות בשלל סגנונות הכנה (סביצ'ה כבוש בתחמיץ, טירדיטו נא ברצועות דקות, או אסקבצ'ה מטוגן במעטפת קמח עדינה), אבל לא רק: יש גם לומיטו א-לה-פוברה (סטייק בקר וביצת עין מעולה), צ'וריטוס (מולים צוננים) והמון מנות ביניים שכיף לחלוק הנקראות פיקאוס ("ניקורים" בתרגום חופשי), כמו קרם תירס וצ'יפוטלה, לחמניות תירס וגבינה מהממות, או סלט סלרי וקליפות הדרים מתוקות.

אפשר לשבת על הבר ולהציץ למטבח, אפשר לשבת בחללים המעוטרים בקשתות אבן וריהוט צבעוני ססגוני, אפשר לקיים אירוע באולם פרטי נפרד, ואפשר כאמור לעשות כמו שירלי: לצאת לשולחנות הממוקמים ממש מעל המים, להזמין מהקיוסק הקטן השייך למקום (חפשו את הבודקה בשער הצפוני של הנמל) בירה קרה עם סנדביצ'ונים – ולצפות בקו החוף התל אביבי-יפואי נמס לאיטו.

מסעדת CASA NOVA – מחירים לדוגמא: מנות סביצ'ה – 36-44 ש"ח; מנות ביניים לחלוקה (פיקאוס) – 26-44 ש"ח, עיקריות – 64-110 ש"ח, סלטים – 18-21 ש"ח.
רציף העליה השניה 48, יפו, טל': 03-5413636, פתוח מדי יום מהשעה 18:00 ועד לקוח אחרון

 

מי קאסה - אס סו קאסה. Casa Nova

 


[PSGallery=7h3d3sv2e3]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה