09 ביוני, 2011

סושי מן

עופר שני חוזר מביקור בטוקיו, מאושר כמו שלא היה אף פעם, ועם רשימה יקרה מפז - חמש מסעדות מדהימות שאסור לכם לפספס

יש שיגידו שאני נראה כחוש בצילום הזה (שכאן למעלה). אם תשאלו אותי, אני אגיד לכם שהאדם שבצילום הוא אדם שמרגיש הכי טוב שהוא הרגיש אי פעם. רגע זה צולם אחרי שבוע שלם בטוקיו, שבוע של תזונה שעיקרה היה דגים, אורז וירקות. במבט לאחור קשה לי להאמין שבמשך שבוע שלם כמעט שלא נתקלתי בפחמימות משום סוג, לא לחם, לא תפוח אדמה. הדיאטה הלא מתוכננת הזו הותירה אותי עם חיוך שלא ירד מהפנים ובעיקר עם תחושה פיזית עילאית.

מאז אני לוגם בשקיקה כל בדל אינפורמציה אודות אורח החיים היפני ואת "יער נורווגי" של מוריקמי אני שומר ליד המיטה. אם הייתי יכול לעצב כבר עכשיו את הגלגול הבא שלי, אין ספק שרובו יתרחש ביפן. אם כך לעבודה, הנה חמש המלצות על חוויות קולינריות בלתי נשכחות בטוקיו:

1. SEAMON SUSHI

SEAMON SUSHI

אולי הסושי הטוב ביותר שמצאנו בטוקיו. נמצא ברובע גינזה היוקרתי. מערכת יחסים מורכבת ועדינה נרקמת עם השף על הבר. הסושי (בעיקר ניגירי) מוגשים אחד אחד. השף עוקב אחרי קצב האכילה ועירני לשפת הגוף שמהדהדת אחרי כל ביס. המסעדה אינה זולה אבל אזהרה: אחרי שאוכלים שם – קשה לחזור ולאכול ניגירי טונה (למעלה מימין) בכל מקום אחר.
SEAMON, טל': 03-5537-0010

 

2. KANDA YABU SOBA

KANDA YABU SOBA

כמעט ורק מקומיים מגיעים למסעדה הזו שקיימת כבר מ-1880 ומפורסמת בכך שמגישה את אטריות הסובה הטובות בטוקיו. חולצים את הנעליים בכניסה ומתיישבים על מזרני טטאמי מסורתיים. זה היה הרגע בו זכיתי לאכול את הטמפורה הטובה ביותר שטעמתי בחיי (בתמונה). מדובר באיגלו קטן שמגיע על צלחת ואם מנפצים אותו, מגלים בתוכו שלושה שרימפסים קטנים ומושלמים.
KANDA YABU SOBA, טל': 03-3251-0287

3. TAPAS MOLECULAR BAR

TAPAS MOLECULAR BAR

8 מקומות בסך הכל יש על הבר הזה שנמצא בקומה ה- 38 של מלון מנדרין אוריינטל. מופע מדהים של מטבח מולקולרי, כולל סלט קפרזה (בתמונה מימין למעלה, תאמינו או לא), kobe beef (מתחת לקפרזה), ונוף מהמם שנשקף מהקירות השקופים כשמסתכלים אחורה.
TAPAS MOLECULAR BAR, טל': 03-3270-8188

4. AKASAKA KIKUNOI

AKASAKA KIKUNOI

בדרך כלל אני מתנגד לארוחות פורמליות אבל במקרה הזה, הביקור במסעדת קיקונוי היה הזדמנות להזריק עוד קצת יפאניזם למחזור הדם. מדובר במוסד המגיש ארוחות יפניות מסורתית מהמטבח של קיוטו. המקום קסום, המלצרית האישית הורסת באדיבותה, האוכל לא פשוט (להלן קיפוד הים שנראה כמו קרם קרמל בפינה העליונה הימנית בתמונה), אבל החוויה בכללותה הוסיפה לי שש-שבע שנים לתוחלת החיים.
AKASAKA KIKUNOI, טל': 03-3568-6055

5. KOZUE AT THE PARK HYATT

 

 

KOZUE AT THE PARK HYATT

הייתי חייב לבדוק מה קורה במלון בו צילמו את "אבודים בטוקיו" ולנסות להרגיש כמו שהרגיש ביל מארי כשהוא לגם וויסקי בלובי של המלון. מהר מאוד זה התפתח לארוחה במסעדה המעולה שנמצאת בקומה ה- 40 של המלון שמתמחה במטבח יפני עכשווי ובתפריט עצום של סאקה (קר, כמובן). הנוף הפנורמי של טוקיו עוצר נשימה. בתמונה בצד ימין למעלה – ספק מלצר, ספק מלצרית. בצד שמאל למטה זה אני בחולצה מכופתרת ב"ניו יורק בר" הצמוד למסעדה אחרי בדיקה מעמיקה של תפריט הסאקה.
KOZUE AT THE PARK HYATT, טל': 03-5322-3460

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה